جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران

اکثر افراد تهران را به عنوان شهری شلوغ و پر ترافیک می‌شناسند؛ ولی شایسته است که آن را علاوه بر ترافیکش، با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و جاهای دیدنی تهران هم بشناسیم. پایتخت ایران دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند گلابدره، درکه، پارک آب و آتش، پارک چیتگر و… فراوانی است. کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، موزه ایران باستان، باغ فردوس و باغ کتاب هم از دیگر دیدنی‌های معروف تهران هستند که سالانه مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. برج آزادی، برج میلاد و پل طبیعت هم به نوعی نماد پایتخت محسوب می‌شوند.

پارک نهج البلاغه تهرانتهران، بین بزرگراه آیت الله هاشمی رفنسجانی (نیایش) و بزرگراه همت، غرب بزرگراه یادگار امام
پارک نوروز تهرانتهران، بزرگراه حقانی، خیابان دیدار جنوبی، پارک نوروز تهران
پارک دانشجو تهرانتهران، خیابان انقلاب اسلامی، نزدیک چهارراه ولیعصر
پارک هنرمندان تهرانتهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر
پارک شهر تهرانتهران، محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض بخش
پارک جنگلی لویزان تهرانتهران، شمال شرق تهران، بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیانپارک جنگلی یاس
پارک جنگلی یاس تهرانتهران، بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر
پارک ملی سرخه حصار تهرانتهران، شمال شرق تهران، پارک جنگلی سرخه حصار
پارک گفتگو تهرانتهران، بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر
موزه ایران باستان تهرانتهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رول
کاخ گلستان تهرانتهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان
برج آزادیتهران، میدان آزادی، برج آزادی
بازار تجریش تهرانتهران، میدان آزادی، برج آزادی

پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه واقع در شمال غرب تهران، یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. از جذابیت‌های این پارک می‌توان به رودخانه‌ای که در مرکز آن جاری است و امکانات تفریحی اشاره کرد. سافاری پارک وحشت، پیست پرش در آسمان، شهربازی بیلینو، پیست دوچرچه‌سواری، سینما روباز و آمفی تئاتر تعدادی از امکانات رفاهی این مکان دیدنی هستند.

آدرس: تهران، بین بزرگراه آیت الله هاشمی رفنسجانی (نیایش) و بزرگراه همت، غرب بزرگراه یادگار امام

هتل های نزدیک پارک نهج البلاغه تهران

در نزدیکی پارک نهج البلاغه هتل‌های متنوعی برای اقامت وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

پارک نوروز تهران

در پارک نوروز در هر ۱۲ ماه سال، سنت‌های نوروزی به کشورهای عضو اکو نمایش داده می‌شود؛ به همین دلیل نام این پارک، پارک نوروز است. در پارک نوروز ۱۲ سکو برای کشورهای مختلف و دو سکو اضافی برای عراق و بحرین وجود دارد. در هر سکو، کشورها رسوم مخصوص خود را نشان می‌دهند. چهارمین پلانتارسوم بزرگ جهان در پارک نوروز نیز از دیگر جذابیت‌های این مکان محسوب می‌شود. در این رویداد می‌توانید درمورد نجوم اطلاعات بیشتری کسب کنید. ستاره‌شناسان حرفه‌ای و مبتدی این مجموعه دارای تجهیزاتی فوق‌العاده هستند.

اگر غیر از نجوم به فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی هم علاقه دارید، بهتر است بدانید پارک ژوراسیک برای شما هم مکان جذابی خواهد بود.

آدرس: تهران، بزرگراه حقانی، خیابان دیدار جنوبی، پارک نوروز تهران

هتل های نزدیک پارک نوروز تهران

بعد از تفریح در پارک نوروز می‌توانید برای اقامت خود به هتل‌های اطراف پارک مراجعه کنید:

پارک دانشجو تهران

پارک دانشجو از خاطره‌انگیزترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. این پارک با ساختمان‌های زیبا تئاتر شهر احاطه شده است. اگر به نمایش و هنرهای نمایشی علاقه دارید توصیه می‌شود به سالن‌های تئاتر این بناها سری بزنید و سپس در پارک دانشجو با دوستان و همراهان خود خاطره بسازید. ساختمان تئاتر شهر که توسط بیژن صفاری و به دستور فرح پهلوی ساخته شده است یکی از زیباترین و اصیل‌ترین بناهای ایرانی محسوب می‌شود. به جز ساختمان تئاتر شهر، ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر نیز از جاذبه‌های این پارک به شمار می‌آید.

آدرس: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، نزدیک چهارراه ولیعصر

هتل های نزدیک پارک دانشجو تهران

در نزدیکی پارک دانشجو هتل‌های بسیاری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها امکانات مختلفی را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند:

پارک هنرمندان تهران

با دیدن خانه هنرمندان در پارک هنرمندان می‌توانید دلیل نام‌گذاری این جاذبه دیدنی را بفهمید. این پارک بین محلی‌ها به پارک ایرانشهر هم معروف است. اگر به هنرمندان علاقه دارید بهتر است این پارک را در لیست مکان‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید قرار دهید. تندیس‌ها و مجسمه‌های هنرمندان معروف ایران در این پارک توجه هر هنردوستی را جلب می‌‌کند. در پارک هنرمندان رویدادهای هنری و گاهی نمایشگاه‌هایی هم برگزار می‌شود. کافه، رستوران و فروشگاه صنایع دستی از دیگر امکانات این پارک جذاب هستند.

آدرس: تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر

هتل های نزدیک پارک هنرمندان تهران

از نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک هنرمندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک شهر تهران

پارک شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در فصل تابستان است. اگر می‌خواهید حین بازدید از پایتخت به عکاسی هم بپردازید، این پارک بهترین گزینه خواهد بود. لاله‌های رنگارنگ پارک شهر در بهار و تابستان و دریاچه مصنوعی و آب‌نماهای چشم‌نواز این پارک از جاذبه‌های معروف آن هستند. موزه صلح نیز در این پارک واقع شده است که در آن ابزارآلات جنگی مانند ماسک شیمیایی نگهداری می‌شود. باغ پرندگان، آکواریوم و کتابخانه مرکزی که مملو از کتاب‌های نفیس و ارزشمند است از دیگر امکانات پارک شهر هستند.

آدرس: تهران، محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض بخش

هتل های نزدیک پارک شهر تهران

برخی از بهترین هتل های تهران نزدیک پارک شهر عبارت اند از:

  • هتل اخوت تهران
  • هتل گلستان تهران
  • هتل امیرکبیر تهران

پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان محلی مناسب برای دور شدن از هیاهو و شلوغی شهر است. نکته جالب درمورد این جاذبه پایتخت این است که این مکان اصلا جنگل نیست و در زمینی بایر در شمال شرق تهران واقع شده است. جنگل شیان را به شکل مصنوعی در سال ۱۳۴۲ در این منطقه ساخته‌اند. باغ پرندگان تهران نیز در این پارک واقع شده است و در آن ۶۵۰۰ پرنده زندگی می‌کند. تماشای این پرندگان برای کودکان و بزرگسالان تجربه جالبی است. پس اگر می‌خواهید آخر هفته خاطره‌انگیزی داشته باشید، رفتن به این پارک جنگلی را توصیه می‌‌کنیم.

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیانپارک جنگلی یاس

ساعت بازدید: 6 صبح الی 11 شب

هتل های نزدیک پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی یاس تهران

پارک جنگلی یاس را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی پایتخت و از زیباترین جاهای دیدنی تهران معرفی کرد. در این پارک زمین‌های بازی مختلفی برای سرگرمی کود‌کان و بزرگسالان وجود دارد؛ پس می‌توانید مطمئن باشید که با رفتن به این پارک اوقاتی هیجان‌انگیز و به یادماندنی را سپری خواهید کرد. تیراندازی به هدف در حال پرواز با اسلحه واقعی یا مسابقه اشاره یکی از پرطرفدارترین امکانات پارک یاس محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید پینت بال و دوچرخه سواری را هم تجربه کنید. فقط یادتان باشد که باید دوچرخه‌ها را خودتان ببرید.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر

ساعت بازدید: 7 صبح الی 10 شب

هتل های نزدیک پارک جنگلی یاس تهران

پارک ملی سرخه حصار تهران

پارک ملی سرخه حصار که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد در شرق تهران واقع شده است. در گذشته این مکان شکارگاه شخصی شاه بود و امروزه هم گاهی برخی از گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی در آن دیده می‌شود. در برخی از قسمت‌های پارک حیوانات خطرناکی مثل افعی هم وجود دارد و بهتر است قبل از رفتن به این پارک درمورد طبیعت‌گردی اطلاعاتی کسب کنید. علاوه‌بر بخش وحشی، این پارک دارای دهکده تفریحی ورزشی نیز است. پینت بال، تنیس، فوتبال دستی و بیلیارد از امکانات دیگر پارک یاس هستند.

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، پارک جنگلی سرخه حصار

هتل های اطراف پارک سرخه حصار تهران

  • هتل آپارتمان صدف تهران
  • هتل هلال احمر تهران
  • هتل تهرانپارس تهران

پارک گفتگو تهران

در ساخت پارک گفتگو از طراحی باغ‌های کشورهای مختلف جهان الهام گرفته شده است؛ به همین دلیل در این پارک می‌توانید تمدن‌های مختلف را کنار هم مشاهده کنید. باغ ایرانی، باغ ایتالیایی، باغ انگلیسی، باغ فرانسوی و باغ چینی از باغ‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در این پارک ببینید. کوشک داخل باغ ایرانی نشانه‌ای از معماری دوره قاجار است. مجسمه مریم مقدس را هم می‌توانید در باغ ایتالیایی مشاهده کنید. مسیر دوچرخه سواری، خانه اسباب‌بازی، زمین بازی کودکان و زمین اسکیت تعدادی از امکانات رفاهی پارک گفتگو برای بازدیدکنندگان است.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر

هتل های اطراف پارک گفتگو تهران

موزه ایران باستان تهران

موزه ایران باستان که به آن موزه ملی ایران هم می‌گویند انواع آثار قبل از تاریخ ایران تا دوران اسلامی را در خود جای داده و از دو قسمت تشکیل شده است. در بخش ایران باستان اشیا تاریخی از دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانی نگهداری می‌شود و در بخش اسلامی نیز آثار دوران پیش از اسلام وجود دارد. بخش اسلامی دارای ۶ تالار است. معماری این بنا برعهده آندره گدار فرانسوی بوده و با آجرهای قرمز رنگ باشکوه ساخته شده است.

  • آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رول
  • آدرس: تهران، خیابان ۱۵ خرداد، میدان ارگ

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان با دسترسی آسان یکی از بهترین جاذبه‌های پایتخت محسوب می‌شود. با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می‌توان به این مکان دیدنی رسید. کاخ گلستان در فهرست میراث یونسکو و آثار ملی ثبت شده است. ایوان تخت مرمر موجود در این کاخ که قدیمی‌‌ترین بنای آن است با گچ‌بری، خاتم‌کاری، منبت، مشبک، سنگ‌تراشی و آینه‌کاری تزئین شده است. سنگ مزار ناصرالدین شاه و تخت مرم فتحعلی شاه نیز در خلوت کریمخانی واقع در این کاخ قرار دارد.‌ تالار برلیان، تالار الماس و کاخ ابیض با تزئینات بی‌نظیر خود از دیگر دیدنی‌های این مکان هستند.

  • آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان
  • ساعات بازدید: همه روزه از 9 صبح الی 19 عصر
  • هزینه بازدید: برای گردشگران داخلی 46000 تومان و برای خارجی‌ها 650.000 تومان

هتل های نزدیک کاخ گلستان تهران

  • هتل امیرکبیر تهران
  • مهمانپذیر آرین تهران
  • هتل مهر تهران

برج آزادی تهران

برج آزادی که نمادی از تهران است، معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی را به خوبی نمایش می‌دهد‌. این بنا ۶۳ متر طول دارد و ساخت آن از سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۵۰ طول کشیده است. این برج به عنوان آثار ملی ثبت شده و دارای یک سالن ایران‌شناسی در طبقه زیرزمین است. تالار آینه، نگارخانه اقوام، تالار کهن، کتابخانه، سالن مولتی ویژن و سالن سینمای کوچک از دیگر بخش‌های برج آزادی هستند.

در طبقه اول مکان خاصی برای بازدید وجود ندارد؛ ولی در طبقه دوم می‌‌توانید معماری سنتی و مدرن را کنار هم مشاهده کرد. در طبقه سوم نیز می‌توان شکاف‌های مستطیلی و عمودی را مشاهده کرد که یادآور بادگیرهای ایرانی هستند.

آدرس: تهران، میدان آزادی، برج آزادی

هتل های نزدیک برج آزادی تهران

بازار تجریش تهران

بازار تجریش که بین میدان قدس و میدان تجریش واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین بازارها و جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آید. این بازار نه تنها بین مردم تهران بلکه بین گردشگران داخلی و خارجی هم محبوبیت زیادی دارد. در این بازار از صنایع دستی و پوشاک گرفته تا خوراکی‌های تازه یافت می‌شود. پاساژ قائم، البرز و بعثت در نزدیکی این بازار واقع شده‌اند و انواع کیف و کفش و لوازم آرایشی را عرضه می‌کنند. در میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار نیز می‌توانید میوه‌های مرغوب، تازه و خوش آب و رنگ را بیابید. در اطراف این بازار امام‌زاده صالح (ع)، رستوران، کافی‌شاپ و فست‌فود هم وجود دارد.

  • آدرس: تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش
  • ساعات بازدید: 9 صبح الی 10 شب

هتل های نزدیک بازار تجریش

  • هتل آپارتمان سپهر تهران
  • هتل دیاموند تهران
  • هتل ویستریا تهران

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تهران علاوه‌بر خانه‌های تاریخی و بوستان‌های سرسبز، مکان‌های دیدنی جالبی برای کودکان دارد. اگر کودک شما به کتاب و محصولات فرهنگی علاقه دارد، می‌توانید او را به باغ کتاب ببرید. پارک ژوراسیک، باغ پرندگان، باغ وحش ارم و موزه حیات وحش دارآباد از دیگر جاهای دیدنی تهران برای کودکان هستند.

مکانآدرس
باغ کتاب تهرانآدرس 1: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران آدرس 2: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران  
پارک ژوراسیک تهرانتهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز
باغ پرندگان تهرانتهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان
باغ وحش ارم تهرانتهران، کیلومتر چهار جاده تهران-کرج، بعد از پل ستاری، اتوبان شهید باکری جنوب، پارک ارم
موزه حیات وحش دارآباد تهرانتهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران مملو از جاذبه‌های شگفت‌انگیز علمی، فرهنگی و تفریحی است. باغ کتاب دارای دو طبقه و چهار بلوک است. در بلوک A که مناسب کودکان است انواع کتاب‌های کودکان و نوجوانان عرضه می‌شود. بلوک B که به آن خیالستان باغ کتاب هم می‌گویند راهرویی با طول ۶۰ متر است و بلوک C نیز از ۱۱ سالن سینما و تئاتر تشکیل شده است. در بلوک D نیز محصولات فرهنگی بزرگسالان ارائه می‌شود. گالری و کافه گالری نیز در زیرزمین بلوک D قرار دارد و بخش محبوب هنردوستان محسوب می‌شود.

آدرس یک: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

آدرس دو: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

هتل های اطراف باغ کتاب تهران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران مخصوصا برای سرگرمی کودکان به شمار می‌آید. در این پارک می‌توانید دایناسورها را با ابعاد واقعی و از نزدیک مشاهده کنید. در این پارک استودیو، سینما سه بعدی، کارگاه‌های آموزشی و فیلم وجود دارد که اوقات خوشی را برای کودکان فراهم می‌کنند. اگر می‌خواهید یک خاطره به یادماندنی و متفاوت برای کودکان خود ایجاد کنید بهتر است آن‌ها را به پارک ژوراسیک برای دیدار نزدیک‌تر با دایناسورها ببرید.

آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه 10 تا 21، جمعه و روزهای تعطیل 10 تا 22

هزینه بازدید: 75.000 تومان

هتل های نزدیک پارک ژوراسیک تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان که در پارک جنگلی لویزان است، ۳۰۰۰ قطعه پرنده مختلف از هر گوشه جهان را در خود جای داده است. شاهین، عقاب، فلامینگو، غاز نوک فسفری، طاووس، شترمرغ و باکالان از گونه‌هایی هستند که در این باغ وجود دارند. این باغ دارای دو قسمت آبچر و دشتچر است. در قسمت اول پرندگان با قابلیت پرواز وجود دارند و حصاری بین گرشگران و پرندگان قرار ندارد؛ ولی در قسمت دشتچر پرنده‌های بدون قابلیت پرواز در قفس نگهداری می‌شوند. کبوترخانه، رستوران، کافه، کافه کتاب، ‌کلبه گیاه، زمین بازی کودکان و پارکینگ اختصاصی از دیگر امکانات باغ پرندگان هستند.

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان
  • ساعات بازدید: 10 صبح الی 17
  • هزینه بازدید: 60.000 تومان

هتل های نزدیک باغ پرندگان تهران

  • هتل آپارتمان ایده آل تهران
  • هتل آپارتمان بانی تهران
  • هتل پارک وی تهران
باغ پرندگان تهران

باغ وحش ارم تهران

باغ وحش ارم در مجتمع تفریحی ارم سبز واقع شده است. قدمت این باغ به دوره قاجار، زمانی که ناصرالدین شاه به باغ وحش علاقه‌مند شد، برمی‌گردد. این باغ وحش انواع پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان را در خود جای داده است. از گونه‌هایی که می‌توانید در باغ  وحش ارم ببینید می‌توان به طاووس، عقاب، بابون، شانپانزه، مارپیتون، کرکس مصری، سارگیه، دلیجه، پلیکان و درنا اشاره‌ کرد. شهربازی، حمام آفتاب و استخر، سرسره آبی روباز و دریاچه قایقرانی و ماهیگیری تعدادی از سرگرمی‌های این مجموعه تفریحی هستند.

آدرس: تهران، کیلومتر چهار جاده تهران-کرج، بعد از پل ستاری، اتوبان شهید باکری جنوب، پارک ارم

هتل های نزدیک باغ وحش ارم تهران

موزه حیات وحش دارآباد تهران

در حیات وحش دارآباد انواع حیوانات تاکسیدرمی را می‌توانید ببینید. در این موزه فرآیند تحول جانداران نمایش داده می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی نیز استفاده کنند. در این موزه بیش از ۲۶ گونه حیوانات مختلف مثل گوشت خواران، گربه‌سانان و جوندگان را می‌توانید ببینید. همچنین ۱۶۵ گونه پرنده تاکسیدرمی نیز در موزه حیات وحش دارآباد وجود دارد. هنگام ورود به موزه مجسمه دایناسور گیاه‌خوار را که حدود ۶ متر طول دارد را می‌توانید ببینید. هیومن پارک و پارک خطای دید رویاپارک هم بخشی از این مجموعه هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

جاهای دیدنی تهران در بهار

بهترین زمان بازدید از خانه موزه مقدم، پارک پردیسان و باغ نگارستان فصل بهار است. خانه موزه مقدم علاوه‌بر معماری زیبا دارای اشیا ارزشمند و دیدنی فراوانی است. در پارک پردیسان می‌توانید مرکز بازپروری‌ که به حیوانات آسیب‌دیده کمک می‌کند را ببینید و در باغ نگارستان نیز نقاشی‌های استادان بزرگ به نمایش گذاشته شده است.

مکانآدرس
خانه موزه مقدم تهرانتهران، خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱
پارک پردیسان تهرانتهران، ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام
باغ نگارستان تهرانتهران، میدان بهارستان، خیابان دانش‌سرا، خیابان شریعتمدار رفیع

خانه موزه مقدم تهران

خانه موزه مقدم در اواخر دوره قاجار ساخته شده و یکی از آثار ملی است. این خانه دیدنی در گذشته متعلق به یکی از درباریان قاجار بود و سپس مالکیت آن به دکتر محسن مقدم منتقل شد. دکتر مقدم اشیا ارزشمندی مانند کاشی و سنگ‌های قدیمی، مجموعه پارچه، سفالینه، اسناد تاریخی و.. را در این خانه گردآوری کرده بود و آن‌ها را وقف دانشگاه تهران کرد. علاوه‌بر آثار تاریخی و قدیمی، معماری موزه مقدم هم توجه هنردوستان بسیاری را جلب می‌کند.

با مشاهده حوض ایرانی و شیشه‌های رنگی می‌توان به نشانه‌های باغ ایرانی در موزه مقدم پی برد. ساختمان بیرونی یا همان اتاق تابستانی، اتاق قاجار یا سالن زمستانی، ایوان قاجار، حوضخانه، کتابخانه، گلخانه، باغ ژاپنی، استخر و… بخش‌هایی از این جاذبه دیدنی هستند.

  • آدرس: تهران، خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱
  • ساعات بازدید: تمام ایام هفته به جز دوشنبه‌ها از 9 صبح الی 5 عصر
  • هزینه بازدید: برای گردشگران داخلی 30.000 تومان و برای گردشگران خارجی 400.000 تومان

هتل های نزدیک خانه موزه مقدم تهران

پارک پردیسان تهران

اگر شما هم از استعمال دخانیات دیگران در پارک‌ها آزرده‌خاطر می‌شوید؛ بهتر است سری به پارک پردیسان بزنید. استعمال دخانیات در این پارک ممنوع است، به همین دلیل به آن لقب ریه‌های تهران داده‌اند. این پارک دارای یک مرکز بازپروری حیوانات وحشی است که در آن کارشناسان حیوانات صدمه‌دیده را درمان می‌کنند. موزه تنوع زیستی و مرکز بخش احیا و حفاظت از یوز ایرانی از دیگر قسمت‌های این پارک است. اگر گذرتان به شهرک غرب در تهران افتاد، بد نیست به پارک پردیسان هم سری بزنید.

آدرس: تهران، ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام

هتل های نزدیک پارک پردیسان تهران

  • هتل آپارتمان تاج محل تهران
  • هتل آپارتمان تاوریژ تهران
  • هتل آپارتمان پرنیان تهران

باغ نگارستان تهران

باغ موزه نگارستان که با دستور فتحعلی‌شاه تاسیس شده بود، دارای یک اتاق پر از تابلوهای نقاشی است و به همین دلیل به آن باغ نگارستان می‌گویند. اگر از این باغ موزه دیدن کردید، بازدید از این اتاق که در آن آثار و پرتره‌های نقاشان معروف مانند میرزا جانی نقاش و میرزا بابا نقاش به نمایش گذاشته شده، خالی از لطف نیست. این باغ موزه متعلق به دانشگاه تهران است و جز آثار ملی محسوب می‌شود‌. کافه رستوران موجود در باغ موزه نگارستان نیز آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. زیبایی چشم‌نواز این مکان دیدنی، سوژه‌ای جذاب برای عکاسان مخصوصا در فصل بهار و از زیباترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود.

  • آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع
  • ساعت بازدید از موزه‌ها: 9 صبح الی 18 عصر
  • ساعت بازدید از باغ: 9 صبح الی 20 شب
  • هزینه بازدید: برای گردشگران داخلی 30.000 تومان و برای گردشگران خارجی 200.000 تومان

جاهای دیدنی تهران در تابستان

توچال، کاخ سعدآباد و باغ گیاه‌شناسی تعدادی از بهترین جاذبه‌های تهران هستند که می‌توانید در تابستان از آن‌ها بازدید کنید. در توچال امکاناتی مانند تله کابین برای سرگرمی بازدیدکنندگان وجود دارد و در کاخ سعدآباد می‌توانید موزه‌های زیادی از جمله موزه آثار استاد فرشچیان را ببینید. باغ گیاه‌شناسی نیز مملو از گونه‌های گیاهی متنوع و سرسبز است که روح انسان را سرزنده می‌کند.

مکانآدرس
توچال تهرانتهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
کاخ سعد آباد تهرانتهران، میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعد آباد  
باغ گیاه شناسی تهراناتوبان تهران­كرج، خروجی پیكانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

توچال تهران

اگر در تابستان به تهران سفر کرده‌اید و به کوهنوردی هم علاقه دارید، بهتر است سری به مجموعه ورزشی و تفریحی توچال بزنید. از امکانات تفریحی معروف توچال می‌توان تله کابین را نام برد. تله کابین دارای سه خط اصلی با هفت ایستگاه است که یک خط تله اسکلتی و سه خط تله سیژ دارد. تله کابین توچال با ۷۵۰۰ متر طول یکی از طولانی ترین خطوط تله‌کابین‌ جهان محسوب می‌شود. پیست اسکی با طول ۱۲۰۰ متر، تله سیژ چشمه، شبیه ساز وی آر، سقوط آزاد، بانجی جامپینگ، باشگاه تیراندازی با کمان و زیپ لاین از دیگر تفریحاتی هستند که اوقاتی به یادماندنی برای بازدید کنندگان ایجاد می‌کنند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

هتل های نزدیک توچال تهران

کاخ سعد آباد تهران

کاخ سعدآباد که پادشاهان قاجار و پهلوی از آن به عنوان اقامتگاه ییلاقی استفاده می‌کردند یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران مخصوصا در فصل تابستان است.‌ در این مجموعه کاخ‌ها، ساختمان‌های اداری و موزه‌های دیدنی زیادی گنجانده شده و معماری آن ترکیبی از معماری اروپایی و معماری سنتی ایرانی است. تعدادی از کاخ‌هایی که می‌توانید در این مجموعه تاریخی ببینید شامل کاخ سفید، کاخ احمدشاهی، کاخ اشرف (موزه ظروف سلطنتی)، کاخ شمس (موزه مردم‌شناسی و موزه پوشاک سلطنتی)، کاخ ملکه مادر (محل اقامت مادر رضاخان)، کاخ ملکه عثمت دولتشاهی (موزه استاد فرشچیان)، کاخ فرح پهلوی (موزه نگارستان) و کاخ لیلا پهلوی (موزه مینیاتور استاد آبکار) می‌شوند.

  • آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعد آباد
  • ساعات بازدید: همه روزه 9 صبح الی 19 عصر
  • هزینه بازدید: برای گردشگران داخلی 30.000 تومان

هتل های نزدیک کاخ سعد آباد تهران

کاخ سعد آباد تهران

باغ گیاه شناسی تهران

باع گیاه شناسی که در زمینی به مساحت ۱۴۵هکتار ایجاد شده است به عنوان یکی از ۱۰ باغ برتر گیاه‌شناسی معرفی می‌شود. در این باغ گیاهان بومی و غیربومی زیادی پرورش داده می‌شود ‌و از آن‌ها در تحقیقات علوم  گیاهی و باغبانی استفاده می‌کنند. در این باغ ۳۰۰۰ گونه درخت، درختچه و گل وجود دارد و فضای سرسبز آن هر بازدیدکننده‌ای را سرحال می‌کند‌. بخش رویشگاه قاره اروپا، رویشگاه قاره آمریکا، پرورش گیاهان دارویی، حوزه زاگرس، باغ میوه ایرانی و باغ سیستماتیک از بخش‌های مختلف این باغ هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن دیدن کنند. باغ گیاه‌شناسی باغی بسیاروسیع و پر از تنوع گیاهی است که می‌تواند شما را چندین ساعت مشغول گشت و گذار و کشف گونه‌های گیاهی جدید کند.

  • آدرس: اتوبان تهران­ كرج، خروجی پیكانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران
  • ساعات بازدید: 9 صبح الی 17 عصر
  • هزینه بازدید: 34000 تومان

هتل های نزدیک باغ گیاه شناسی تهران

جاهای دیدنی تهران در پاییز

از جاهای دیدنی تهران در پاییز می‌توان به کاخ نیاوران و پارک ملت اشاره کرد. کاخ نیاوران دارای معماری آینه‌کاری، تزئینات و موزه‌های دیدنی فراوانی است که گردشگران زیادی را جذب می‌کند. پارک ملت نیز با امکانات ورزشی، پردیس سینمایی و مجسمه‌‌های بی‌نظیر خود یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز است.

مکانآدرس
کاخ نیاوران تهرانتهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
پارک ملت تهرانتهران، خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)
پارک ساعی تهرانتهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

کاخ نیاوران تهران

کاخ نیاوران که مساحتی معادل ۱۱ هکتار دارد یکی از ارزشمندترین موزه‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود.‌ این کاخ در سال ۱۳۷۷ به ثبت ملی رسیده است و دارای تزئینات گچبری، آینه‌کاری و کاشی‌کاری‌های چشم‌نوازی است که هر بازدیدکننده‌ای را متحیر می‌کند. این کاخ دارای سقف بازشو است و نور طبیعی به فضای داخل می‌تابد. علاوه‌بر داخل کاخ نیاوران، محیط بیرونی آن هم زیبا بوده و فضای سرسبزی برای پیاده‌روی گردشگران دارد.

تالار آبی کاخ نیاوران (محل برگزاری نمایشگاه‌های لباس)، موزه خودروهای اختصاصی، موزه جهان‌نما (محل نگهداری آثار هنری و هدایای اهدایی به فرح پهلوی و موزه کتابخانه اختصاصی از دیگر بخش‌های دیدنی کاخ نیاوران هستند.

  • آدرس: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
  • ساعات بازدید: در نیمه اول سال از 9 صبح الی 19 عصر، در نیمه دوم سال 8 صبح الی 17 عصر
  • هزینه بازدید: برای گردشگران داخلی 2500 تومان و برای خارجی‌ها 15000 تومان

هتل های نزدیک کاخ نیاوران تهران

  • مهمانکده جاده ابریشم تهران
  • هتل ویستریا تهران
  • هتل آپارتمان سپهر تهران

پارک ملت تهران

پارک ملت که در شمال تهران واقع شده است از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی مسافران محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید مجسمه‌های انتزاعی از هنرمندان ایرانی را مشاهده کنید که آن را از هر پارک دیگری متمایز می‌کند. از امکانات و سرگرمی‌های این پارک می‌توان آب نمای پلکانی، حیات وحش، باغ وحش کوچک، دریاچه، سینما ۴بعدی و امکانات ورزشی را نام برد. یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک وجود پردیس سینمایی است که توجه مسافران زیادی را جلب می‌کند.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)

هتل های نزدیک پارک ملت تهران

  • هتل آپارتمان ونک تهران
  • هتل آپرتمان ملل تهران
  • هتل آپارتمان پردیس تهران

پارک ساعی تهران

پارک ساعی که در سال ۱۳۲۴ ساخته شده است، یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. پارک ساعی توسط مهندس کریم ساعی ایجاد شده و دارای ۱۷ نوع گونه گیاهی است. در این پارک بخشی برای پرندگان و حیوانات مختلف ایجاد شده است. این بخش حیات وحش نام داشته و در آن انواع پرندگان، همستر، غاز، قوو، سنجاب و مرغابی وجود دارد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

هتل های نزدیک پارک ساعی تهران

جاهای دیدنی تهران در زمستان

اگر در زمستان به تهران سفر کرده‌اید می‌توانید از پیست‌های اسکی تهران برای ثبت خاطراتی به یادماندنی استفاده کنید. پیست اسکی دیزین و پیست اسکی شمشک که دارای زمین‌های مخصوص برای آموزش اسکی هستند، از جاهای دیدنی تهران در زمستان محسوب می‌شوند. گلابدره نیز محله‌ای قدیمی در تهران است که کوهنوردی در زمستان در این منطقه حس و حال خاصی دارد.

مکانآدرس
پیست اسکی شمشک تهرانتهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک
پیست دیزین تهراناستان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین
گلابدره تهرانتهران، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان گلابدره

پیست اسکی دیزین

اگر به اسکی و تفریحات زمستانی علاقه داشته باشید مطمئنا نام پیست اسکی دیزین به گوش‌تان خورده است. این پیست از مهم‌ترین پیست‌های اسکی ایران دست و امکانات مناسبی برای رفاه گردشگران و مسافران ارائه می‌داد. اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان برای بازدید از این مسیر به شمار می‌آید. چهار تله‌کابین، دو تله سیژ، هفت تله اسکله بشقابی و یک تله اسکله چکشی از امکانات تفریحی این پیست اسکی هستند. این مجموعه ۲۳ پیست متنوع دارد که حرفه‌ای‌ها تا مبتدیان می‌توانند در زمین‌‌های جدا اسکی کنند‌.

پارکینگ، مسجد، فروشگاه‌های و اجاره تجهیزات اسکی، رستوران، هتل و مدرسه اسکی در اطراف این پیست وجود دارند و آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان هستند.

  • آدرس: استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین
  • ساعت بازدید: 8:30 صبح الی 17:30 عصر
  • هزینه بازدید: بین 300 الی 400 هزار تومان

هتل های نزدیک پیست دیزین

  • هتل جهانگردی شمشک تهران
  • هتل بلوط تهران
  • مهمانکده جاده ابریشم تهران

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک واقع در رودبار قصران در سال ۱۳۳۷ به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران افتتاح شد. اگر به اسکی علاقه‌مند هستید، ولی هیچ دوره آموزشی‌ای نگذرانده‌اید، می‌توانید در مدرسه اسکی این پیست ثبت‌نام کنید. این مجموعه دارای زمین‌های مناسبی برای آموزش مبتدیان است. طولانی‌ترین پیست شمشک، پیست مهتاب نام دارد که طول آن ۱۹۵۰ متر است. نورافکن‌های زرد موجود در این مجموعه امکان اسکی در شب‌ را فراهم می‌کنند.

  • آدرس: تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک
  • ساعت بازدید: پیست شبنه 18 الی 22
  • هزینه بازدید: برای پیست شب 250.000 تومان، بلیط گرشگری 150.000 تومان

هتل های نزدیک پیست شمشک تهران

  • هتل جهانگردی شمشک تهران
  • هتل شهر تهران
  • متل شیان تهران
پیست اسکی شمشک

گلابدره تهران

گلابدره که یکی از محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود، در شهرستان شمیرانات واقع شده است. اگر می‌خواهید دور از هیاهوی شهر و در محلی با منظره و آب و هوای دل‌نشین به کوهنوردی بپردازید، گلابدره مکان مناسبی است. این مکان در دامنه کوه‌های دربند بوده و امکانات مناسبی برای رفاه بازدیدکنندگان دارد. چایخانه، دریاچه، آلاچیق، رستوران، بوفه، فضای سبز، زمین بازی و آب‌نما تعدادی از امکانات گلابدره هستند. گلابدره در هر فصلی جذابیت‌های خاصی دارد، ولی اگر می‌خواهید به برف‌بازی و کوهنوردی بپردازید بهتر است در زمستان از این منطقه دیدن کنید.

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان گلابدره

جاهای دیدنی تهران در عید نوروز

در عید نوروز هنگامی که همه جا سرسبز و پر از گل‌های رنگارنگ است، جذابیت بسیاری از مکان‌های دیدنی تهران همچون پارک طالقانی، پارک جمشیدیه و پل طبیعت دو چندان می‌شود. پل طبیعت دارای سه طبقه مختلف است که اگر به غذاهای باکیفیت و خوشمزه علاقه دارید می‌توانید به رستوران‌های طبقه اول آن مراجعه کنید. پارک طالقانی برای پیک‌نیک و پیاده‌روی مناسب است و در پارک جمشیدیه نیز می‌توانید مجسمه‌های زیبا را مشاهده کنید.

مکانآدرس
پل طبیعت تهرانمحل اتصال پارک آب و آتش و بوستان طالقانی
پارک طالقانی تهرانتهران، منطقه سه، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

پل طبیعت تهران

پل طبیعت که توسط لیلا عراقیان طراحی شده است، راه ارتباطی پارک طالقانی و پارک آب و آتش محسوب می‌شود. دسترسی به این پل آسان بوده و با اتوبوس، ماشین شخصی، تاکسی و مترو نیز می‌توان به آن رسید. این پل دارای سه طبقه است که در هر کدام بخش‌های مختلفی وجود دارد. در طبقه اول فوت کوردت، رستوران و کافی‌شاپ‌هایی برای شکم‌گردی وجود دارد. در طبقه دوم که فضای دنجی دارد، می‌توانید کمی خلوت کنید و طبقه سوم هم برای پیاده‌روی مناسب است. بازدید از پل طبیعت تهران رایگان است.

  • آدرس: محل اتصال پارک آب و آتش و بوستان طالقانی
  • ساعات بازدید: 6 صبح الی 12:30 شب

هتل های نزدیک پل طبیعت تهران

پارک طالقانی تهران

پارک طالقانی به دلیل دسترسی آسان و نزدیکی به ایستگاه متروی تهران یکی دیگر از جاهای دیدنی محبوب تهران بین مسافران است. در این پارک زمین بازی برای کودکان، زمین ورزش بزرگسالان، مسیر پیاده‌روی و آلاچیق‌های فراوانی برای سرگرمی و رفاه بازدیدکنندگان تعبیه شده است. اگر می‌خواهید همراه خانواده خود به یک پیک نیک دلچسب بروید، پارک طالقانی بهترین انتخاب است. این پارک به وسیله پل طبیعت به پارک آب و آتش متصل است و می‌توانید با رفتن به این پارک یک تیر سه نشان زده و از سه مکان دیدنی تهران بازدید کنید.

آدرس: تهران، منطقه سه، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

هتل های نزدیک پارک طالقانی تهران

  • هتل پارک وی تهران
  • هتل آپارتمان ونک تهران
  • هتل پاریز تهران
پل طبیعت تهران

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه از دیگر پارک‌هایی است که در شمال تهران قرار دارد. این پارک در هر فصلی منظره جذابی دارد، ولی پاییز آن بسیار دیدنی است. این پارک دارای آبشاری مصنوعی است که فضایی خنک و دل‌انگیز ایجاد می‌‌کند. در دریاچه پارک جمشیدیه هم ماهی‌‌ها و مرغابی‌هایی حضور دارند که باعث سرگرمی بازدیدکنندگان می‌شوند. در اطراف پارک نیز نمادها و مجسمه‌های انتزاعی قرار دارد که توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کنند.

آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

هتل های نزدیک پارک جمشیدیه تهران

  • هتل ویستریا تهران
  • مهمانکده جاده ابریشم تهران
  • هتل دیاموند تهران

جاهای دیدنی تهران در روز جمعه

برخی از جاهای دیدنی تهران آخر هفته‌ها هم تعطیل نمی‌شوند. شما می‌توانید روزهای جمعه به شهرک سینمایی غزال که فیلم‌های نوستالژی زیادی در آنجا فیلم‌برداری شده، بروید. شهر ییلاقی درکه با طبیعت بکر و پارک چیتگر که امکانات مختلفی برای سرگرمی و همچنین شکم‌گردی مسافران ارائه می‌دهد هم گزینه‌های مناسبی برای گشت و گذار در جمعه هستند.

مکانآدرس
شهرک سینمایی غزالی تهرانتهران، کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا، خیابان پنجاه و پنجم
درکه تهرانتهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، خیابان داوودیان
پارک چیتگر تهرانتهران، اتوبان تهران_کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن
باغ موزه هنر ایرانی تهرانتهران، تجریش، خیابان دکتر حسابی

شهرک سینمایی غزالی تهران

شهرک سینمایی غزالی یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی تهران است که به دست علی حاتمی ساخته شده است. در این مجموعه می‌توانید میدان توپخانه، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، گراند هتل و خیابان اکباتان که از نواحی مهم تهران هستند را ببینید. فیلم‌برداری فیلم‌های زیادی که حال و هوای قدیمی دارند مانند سربداران، مریم مقدس، مردان لس آنجلس و شهرزاد در این شهرک سینمایی انجام شده است. این شهرک پر از خانه‌های قدیمی و مجسمه هنرمندان ایرانی مانند جمشید مشایخی است.

  • آدرس: تهران، کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا، خیابان پنجاه و پنجم
  • ساعات بازدید:9 صبح الی 5 عصر
  • هزینه بازدید: 5000 تومان

درکه تهران

درکه مکانی دیدنی برای گشت و گذار و استراحت در آخر هفته است و در شمیرانات قرار دارد. درکه منطقه‌ای ییلاقی با آب وهوا و طبیعتی بکر است که می‌توانید با رفتن به آنجا مدتی را دور از شلوغی‌های روزمره بگذرانید. امام‌زاده سید محمدوالی و جنگل کارا از جاهای دیدنی نزدیک این تفرجگاه قدیمی هستند. در درکه، کافه و رستوران‌های زیادی وجود دارد که غذاهای باکیفیتی برای مسافران ارائه می‌دهند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، خیابان داوودیان

هتل های نزدیک درکه تهران

  • هتل پارسیان آزادی تهران
  • هتل اوین تهران
  • هتل استقلال تهران

باغ موزه هنر ایرانی تهران

باغ موزه هنر ایرانی محلی دیدنی مخصوصا برای افراد علاقه‌مند به هنر است. این باغ موزه از قسمت‌های متنوعی اعم از نگارخانه، کافه باغ، کارگاه‌های هنری و مراکز فروش صنایع دستی تشکیل شده است. ماکت بناهای مهم و زیبای ایرانی مانند برج آزادی، گنبد سلطانیه، نقش رستم، سی و سه پل و شمس العماره را نیز می‌توانید در این باغ موزه مشاهده کنید. کافه رستوران موجود در این جاذبه نیز غذاها و نوشیدنی‌های متنوعی برای مهمانان سرو می‌کند.

  • آدرس: تهران، تجریش، خیابان دکتر حسابی
  • ساعات بازدید: 9:30 الی 23:30
  • هزینه بازدید: بازدیدکنندگان ایرانی 3500، خارجی 5000 ( در سال 1401)

هتل های نزدیک باغ موزه هنر ایرانی تهران

  • هتل آپارتمان سپهر تهران
  • هتل پارک وی تهران
  • هتل دیاموند تهران

پارک چیتگر تهران

شاید کم‌تر کسی باشد که به تهران سفر کند و به پارک چیتگر نرود. این پارک معروف در حاشیه دریاچه چیتگر واقع شده است و دارای دو قسمت شرقی و غربی است. در سمت غرب این پارک حالت جنگلی وجود دارد و در سمت شرق می‌توان امکانات ورزشی و رفاهی را مشاهده کرد. اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید می‌توانید به بخش غرب بروید، اگر هم دوست دارید با دوستان خود به رستوران یا کافه سری بزنید، بهتر است به سمت شرق پارک چیتگر بروید.

در پارک چیتگر گیاهان دارویی مختلفی هم وجود دارد. پارک راز هستی، کافی‌شاپ و کافه دمنوش از دیگر امکانات این پارک هستند. در بوستان ریحانه نیز می‌توانید از امکانات ورزشی و تفریحی استفاده کنید. این پارک دارای بخش مخصوصی برای بانوان است که می‌توانید با دوستان یا اقوام خود اوقات خوش و راحتی در آنجا بگذرانید.

  • آدرس: تهران، اتوبان تهران – کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن
  • ساعت بازدید: 6 صبح الی 12 شب

هتل های نزدیک پارک چیتگر تهران

  • هتل بستان تهران
  • هتل آکادمی تهران
  • هتل المپیک تهران
پارک چیتگر تهران

جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان

از جاهای دیدنی تهران در ماه رمضان می‌توان به امام‌زاده صالح و حرم شاه عبدالعظیم اشاره کرد. زیارت و بازدید از این مکان‌‌‌های مذهبی در ایام رمضان تجربه‌ای دلنشین برای زائران و مسافران رقم می‌زند. با رفتن به این مکان‌ها می‌توانید آرامگاه‌های سایر افراد معروف و شهیدان گمنام را هم ببینید.

مکانآدرس
امام‌زاده صالح تهرانتهران، میدان تجریش، حرم امام‌زاده صالح
حرم شاه عبدالعظیم تهرانتهران، شهر ری، میدان مدرس

امام زاده صالح تهران

حرم امام‌زاده که فرزند امام موسی کاظم (ع) هستند در تجریش تهران واقع شده است. اگر در ایام رمضان به تهران سفر کردید، رفتن به حرم امام‌زاده صالح را فراموش نکنید. در حیاط امام‌زاده نیز آرامگاه‌های شهدای گمنام و شهید مجید شهریاری وجود دارد. در حرم امام‌زاده صالح آرامگاه بیش از 10 انسان معروف در آن دوره تاریخی وجود دارد. تزئینات داخلی حرم امروزه نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است، ولی معماری خارج آن یکی از بهترین نمونه‌های آثار دوران قاجار محسوب می‌شود. بازار تجریش، پاساژهای ارگ و تندیس نیز از مراکز خرید نزدیک امام‌زاده صالح و از جاهای دیدنی تهران هستند.

آدرس: تهران، میدان تجریش، حرم امام‌زاده صالح

هتل های نزدیک امامزاده صالح تهران

  • هتل آپارتمان سپهر تهران
  • هتل ویستریا تهران
  • هتل دیاموند تهران

حرم شاه عبدالعظیم تهران

یکی دیگر از مکان‌های مذهبی که بازدید از آن در ایام رمضان خالی از لطف نیست، حرم شاه عبدالعظیم است. در این حرم آرامگاه عبدالعظیم حسنی که از نوادگان امام حسن (ع) است، وجود دارد. این حرم با دیوارها و سقف‌های آینه‌کاری شده نمایی بسیار تماشایی دارد. آرامگاه افراد معروف زیادی مانند ناصرالدین شاه قاجار، ستارخان، شیخ محمد خیابانی، عباس اقبال آشتیانی و آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی نیز در حرم شاه عبدالعظیم واقع شده است.  بازار شاه عبدالعظیم نیز در مجاورت حرم است و پس از زیارت می‌توانید به آنجا هم سری بزنید.

آدرس: تهران، شهر ری، میدان مدرس

هتل های نزدیک حرم شاه عبدالعظیم تهران

  • هتل ویلایی یادگار امام تهران
  • هتل آرمان تهران
  • هتل بزرگ فردوسی تهران

جاهای دیدنی تهران در شب

تهران دارای مراکز خرید و پارک‌های مدرن و جذاب زیادی است که می‌توانید شب‌‌ها برای خرید و گشت و گذار به آن‌ها بروید. ایران مال که یکی از جدیدترین مراکز تجاری تهران محسوب می‌شود و دارای امکانات پیشرفته‌ای است. پارک آب و آتش با مجسمه‌های دیدنی و برج میلاد با امکانات رفاهی و تفریحی مناسب خود از دیگر جاهای دیدنی تهران در شب هستند.

مکانآدرس
ایران مال تهرانتهران، انتهای بزرگراه شهید همت، اتوبان شهید خرازی، بعد از دریاچه چیتگر، خروجی ایران مال
پارک آب و آتش تهرانتهران، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
برج میلاد تهرانتهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

ایران مال تهران

ایران مال مرکز خرید وسیعی است که در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. این مجموعه تجاری دارای شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل نیز است. از امکانات مرکز ایران مال برای تفریح و رفاه بازدیدکنندگان می‌توان به کتابخانه، کافه سینما، کافه ورزش، تالار اشراق، تالار الماس و سالن بولینگ اشاره کرد. اگر می‌خواهید شب‌ها به مرکز تجاری خاصی بروید که هم امکانات رفاهی بالایی داشته باشد و هم بتوانید انواع کیف، کفش، پوشاک، لوازم دکوراسیون منزل و… خریداری کنید، ایران مال بهترین گزینه است.

  • آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت، اتوبان شهید خرازی، بعد از دریاچه چیتگر، خروجی ایران مال
  • ساعت بازدید: 10 صبح الی 10 شب

هتل های نزدیک ایران مال تهران

  • هتل پژوهش تهران
  • هتل دانش تهران
  • هتل بستان تهران
نمایی از ایران مال

پار‌ک آب و آتش تهران

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران، پارک آب و آتش محسوب می‌شود. در واقع پل طبیعت وسیله ارتباطی دو پارک آب و آتش است. در این پارک مدرن پایتخت مجسمه‌های انتزاعی، تندیس‌های افسانه‌های ایرانی، کبوترخانه‌ها، رصدخانه گنبد مینا، فانوس دریایی، برج آتش و آب‌نما و آلاچیق‌های مختلف وجود دارد. در این پارک، کافه و رستوران‌های متنوعی برای علاقه‌مندان به شکم‌گردی نیز ایجاد شده است. اگر می‌خواهید به پارکی متفاوت و مدرن در تهران بروید، پارک آب و آتش را از یاد نبرید.

آدرس: تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه 4 عصر تا 12 شب، جمعه‌ها 12 ظهر تا 12 شب

هتل های نزدیک پارک آب و آتش

  • هتل آپارتمان ملل تهران
  • هتل ستیا تهران
  • هتل ارم تهران

برج میلاد تهران

برج میلاد که به نوعی نماد شهر تهران محسوب می‌شود، مکانی دیدنی مخصوصا در شب‌ها است. این برج مرتفع‌ترین بنای شهر تهران است و ۴۳۵ متر طول دارد. در طبقات مختلف این برج معروف انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، مرکز همایش‌ها، موزه‌ها و سالن کنسرت وجود دارد. برای رفتن به طبقات بالاتر برج میلاد تهران باید هزینه کنید، ولی طبقات پایین رایگان هستند. این مجموعه به دلیل داشتن امکانات رفاهی و خدمات گردشگری بین مسافران و شهروندان، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران است.

آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه 10 الی 16

هزینه بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 16، 44000 تومان- 16 از ساعت  الی 22، 88000 تومان

هتل های نزدیک برج میلاد تهران

  • هتل آپارتمان تاوریژ تهران
  • هتل آپارتمان تاج محل تهران
  • هتل آپارتمان ونک تهران
  • هتل نیلو تهران

جاهای دیدنی لاکچری تهران

از جاهای دیدنی لاکچری در تهران می‌توان به باغ فردوس و مرکز خرید پالادیوم اشاره کرد. باغ فردوس باغی بسیار سرسبز با عمارتی با معماری بی‌نظیر است که قسمت‌های مختلف جالبی برای بازدید دارد. مرکز خرید پالادیوم نیز مجموعه‌ای مدرن است که در فروشگاه‌هایش محصولات  برندهای معروف به فروش می‌رسد. موزه زمان از دیگر جاهای دیدنی لاکچری تهران است که در آن ساعت دوره‌های تاریخی مختلف به نمایش گذاشته شده است.

مکان دیدنیآدرس
باغ فردوس تهرانتهران، خیابان ولیعصر، بعد از سه راه زعفرانیه، نرسیده به تجریش
موزه زمان تهرانتهران، خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان شرلشکر فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک 12
پالادیوم تهرانتهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

باغ فردوس تهران

باغ فردوس از باغ‌های لاکچری تهران است که در اطراف میدان تجریش قرار دارد. عمارتی که در باغ وجود دارد معماری باشکوه و باعظمتی داشته و با درختان سرسبز احاطه شده است. این باغ در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شده و دارای چندین تالار است. برخی از این تالارها شامل تالار آغازگران، تالار معاصران، تالار بین‌الملل و تالار نام‌آوران می‌شوند. در قسمت سینمای کودک نیز عروسک‌هایی مانند کلاه قرمزی و پسرخاله نگهداری می‌شود. سه سالن سینما، کافه ویونا، کتابفروشی و کافه باغ فردوس از دیگر امکانات این باغ هستند.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بعد از سه راه زعفرانیه، نرسیده به تجریش
  • ساعات بازدید: 19 الی 18
  • هزینه ورودی: گردشگران داخلی 5000 تومان، خارجی‌ها 3000 تومان

هتل های نزدیک باغ فردوس تهران

  • هتل پاریز تهران
  • هتل آپارتمان سپهر تهران
  • هتل پارک وی تهران

موزه زمان تهران

اگر به تاریخ و موزه‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، بازدید از موزه زمان تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما خواهد بود. این موزه اولین موزه ساعت در ایران است و در آن ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی را می‌توان مشاهده کرد. موزه ساعت در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده و در آن ساعت‌های مختلفی مانند ساعت آفتابی، ساعت شنی، ساعت طنابی، ساعت روغنی، قایق اژدها، ساعت آبی و ساعت سوختی نگهداری می‌شود. در اتاق اصفهانی‌ها که در طبقه اول این موزه است و معماری آن شبیه کاخ عالی قاپو است، می‌توانید به عکاسی بپردازید. پس از بازدید از ساعت‌های مختلف می‌توانید در کافه رستوران موزه زمان خود را مهمان یک وعده غذایی خوش‌طعم کنید.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان سرلشکر فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک 12
  • ساعات بازدید: 9 الی 17
  • هزینه بازدید: گردشگران داخلی 43000 تومان، خارجی‌ها 500.000 تومان، دانش‌آموز و دانشجو 32000 تومان

مرکز خرید پالادیوم تهران

اگر به دنبال یک مرکز خرید مدرن برای خرید و تفریح در شب‌های تهران هستید، مرکز خرید پالادیوم را پیشنهاد می‌کنیم. در این مرکز خرید می‌توانید انواع محصولات مرغوب را با معروف‌‌ترین برندها بیابید. انواع پوشاک، کیف و کفش، عطر، لوازم آرایشی، مانتو، شال و… متناسب با هر سلیقه‌ای در پالادیوم عرضه می‌شود. جین وست، منگو، جنیف، وومن سیکرت، دیزل و ال سی وایکیکی از برندهای لوکسی هستند که محصولات‌شان را می‌توان در پالادیوم یافت. علاوه‌بر فروشگاه‌های پوشاک، در همکف پالادیوم هایپرمارکت مجهزی با تنوع محصولی بالایی وجود دارد. سالن بدنسازی، استخر، کتابخانه و خانه کودک از دیگر امکانات پالادیوم هستند.

آدرس: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

هتل های نزدیک پالادیوم تهران

  • هتل بلوط تهران
  • هتل دیاموند تهران
  • هتل آپارتمان جم تهران

رزرو هتل های تهران از “های هتل”

تهران شهری مملو از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی است. حتی اگر چند روز هم به این شهر سفر کنید، با بازدید از این مکان‌های دیدنی می‌توانید به عظمت معماری، طبیعت و هنر دیدنی‌های این شهر پی ببرید. علاوه‌بر بازدید از جاهای دیدنی تهران، اقامت در بهترین هتل های تهران هم تاثیر زیادی در تجربه سفر به تهران به دنبال خواهد داشت. شما می‌توانید از طریق های هتل، اقامتگاهی مناسب و متناسب با سلیقه خود را رزرو کنید. بدین ترتیب در کنار گشت و گذار در تهران و بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز می‌توانید اقامتگاهی مناسب و راحت برای خود فراهم کنید.

سوالات متداول

جاهای دیدنی تهران کدام هستند؟

کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، پارک ملت، پارک چیتگر، پارک آب و آتش، ایران مال، باغ کتاب، باغ فردوس و.. تعدادی از جاهای دیدنی تهران هستند.

جاهای دیدنی تهران برای کودکان کدام هستند؟

پارک ژوراسیک، باغ وحش ارم، باغ کتاب و باغ پرندگان از جاهای دیدنی برای کودکان هستند.

جاهای دیدنی تهران نزدیک به مترو  کدام هستند؟

کاخ گلستان، موزه ایران باستان، برج آزادی و بازار تجریش به ایستگاه مترو نزدیک هستند.

جاهای دیدنی تهران در شب کدام هستند؟

ایران مال، برج میلاد و مرکز خرید پالادیوم از جاهای دیدنی تهران در شب هستند.

بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟

برج میلاد تهران، موزه فردوس تهران، موزه زمان تهران و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هتل های چهار راه پردیس قشم همراه با آدرس و بررسی امکانات

سه‌شنبه 8 خرداد 1403
چهار راه پردیس، یکی از بهترین مکان‌‌های تجاری برای خرید و گشت و گذار در قشم محسوب می‌شود. فاصله این […]
هتل های چهارراه پردیس قشم

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس