سورتمه تهران کجاست؟ چه امکاناتی دارد؟

سورتمه تهران از مهیج‌ترین تفریحات دربند تهران محسوب می‌شود که با عبور از دامنه کوه‌های دربند، زیبایی شگفت‌انگیز و در عین حال ترسناک را به نمایش می‌گذارد. این سورتمه که جزء اولین و بلندترین سورتمه‌های ایران شناخته می‌شود، از واگن‌های کامل مجهز و ایمن تشکیل شده است که با حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت و بیش از 1200 متر ارتفاع، مسیر پرپیچ خم کوه‌‌های دربند را طی می‌کنند. استفاده از سورتمه تهران دارای محدودیتی سن، قد و وزن است.

نمای زیبا از شهر تهران در مجموعه سورتمه تهران

سورتمه تهران کجاست؟

بلندترین سورتمه پایتخت در محله دربند و در بوستان سرسبز گلابدره قرار دارد. بوستان گلابدره بعد از بوستان جمشیدیه، از بلندترین بوستان‌های تهران حساب می‌شود. در بخش شمالی این منطقه می‌توانید چشم‌اندازی از کوه‌های دربند و در قسمت جنوب نمای از شهر تهران را ببینید. برای بازدید از سورتمه تهران می‌توانید از شنبه الی پنجشنبه از ساعت 16 الی 20 و در روزهای تعطیل و جمعه از ساعت 10 الی 20 مراجعه کنید.

  • آدرس سورتمه تهران: استان تهران، محله دربند، بوستان گلابدره، خیابان الفنت، پندار، خیابان شکیبایی

راه دسترسی به سورتمه تهران

اگر قصد دارید با خودروی شخصی خود به منطقه دربند سفر کنید، ابتدا باید به خیابان ولیعصر یا شریعتی مراجعه کنید و سپس سمت شمال را تا انتها طی کنید تا به میدان تجریش برسید. بعد از میدان تجریش، می‌توانید مسیر خود را از خیابان فناخسرو یا دربند ادامه دهید تا به بوستان گلابدره برسید. اگر مترو را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، ابتدا در ایستگاه شماره یک تجریش پیدا شوید و به طرف خیابان دربند حرکت کنید و مابقی راه را با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی یا شهری طی کنید.

شرایط استفاده از سورتمه تهران

منطقه دربند از مناطق سردسیر تهران به حساب می‌آید؛ به همین دلیل بهترین زمان سفر برای استفاده از سورتمه تهران فصل تابستان و بهار است. زمان سوار شدن سورتمه باید به نکات زیر پایبند باشید تا در حین حرکت سورتمه اتفاقی برای شما رخ ندهد.

  • زمان سوار شدن سورتمه از لباس‌های بلند اکیدا خودداری کنید.
  • حداکثر وزن مجاز برای سورتمه 110 کیلوگرم است.
  • حداقل قد مجاز برای استفاده از سورتمه 120 سانتی‌متر است.
  • کودکان زیر 6 سال مجاز به سوار شدن سورتمه نیستند.
  • در صورتی که شرایط آب و هوایی نامساعد باشد، سورتمه فعالیت ندارد.
  • سورتمه سواری برای افرادی که دارای بیماری قلبی، فشار خون بالا، بیماری‌های خاص، بانوان باردار مناسب نیست.
  • از وسایلی که امکان سقوط آن وجود دارد، خودداری کنید.

امکانات تفریحی سورتمه تهران

در بوستان گلابدره علاوه‌بر سورتمه، تفریحات هیجان‌انگیز دیگری وجود دارد. از امکانات تفریحی این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پارک گلابدره: این پارک حدود 22 هکتار وسعت دارد و در دامنه کوه‌های دربند واقع شده است. مسیر کوهستانی این پارک، مکانی عالی برای افرادی است که به کوهنوردی علاقه دارند. در این پارک یک مسیر 6 کیلومتری پیاده‌روی، دریاچه، آبشار 30 متری، آلاچیق‌های خانوادگی، پیست دوچرخه سواری، رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، فروشگاه و… وجود دارد.
  • سافاری وحشت: سافاری وحشت از مجموعه‌های هیجان‌انگیز تهران است. در این مجموعه از بروزترین آیتم‌های وحشت استفاده کرده‌اند. در این مجموعه بخش‌های مختلفی به نام تونل متحرک، سرزمین مردگان، شکنجه‌گاه بدکاران، گذرگاه جهنم و… وجود دارد. کودکان زیر 12 سال امکان ورود به سافاری وحشت را ندارند.
  • سینما پرواز: سینما پرواز، اولین سینما پرواز کشور محسوب می‌شود که تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای تماشاگران به ارمغان می‌آورد. این سینما در ارتفاع 2 متری قرار دارد و با پخش فیلم‌های ترسناک و 6 بعد مختلف باعث افزایش آدرنالین خون تماشاگران می‌شود. در این سینما 6 بعدی افکت‌های مختلفی چون طوفان، باد، رعدوبرق، لرزش، باران و مه باعث هیجان بیشتر تماشاگران می‌شود. کودکان زیر 7 سال و افراد بالای 130 کیلوگرم مجاز به ورود نیستند.

هتل های نزدیک به سورتمه تهران

نزدیک‌ترین هتل‌ها به منطقه گلابدره و سورتمه تهران شامل موارد زیر می‌شوند:

سوالات متداول

قیمت بلیط سورتمه تهران برای هر نفر چقدر است؟

نرخ قیمت بلیط سورتمه در سال 1402 برای هر نفر 80 هزار تومان است.

نزدیک‌ترین خط مترو به سورتمه دربند کدام است؟

نزدیک‌ترین خط مترو به سورتمه دربند، ایستگاه تجریش است.

آیا سورتمه سواری تهران محدودیت سنی دارد؟

کودکان زیر 6 سال، افراد بالای 110 کلیوگرم، افراد کوتاه قد(120 سانتی‌متر) و افرادی که داری بیماری‌های خاص هستند، نمی‌توانند از سورتمه استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با بنای فرهنگی تئاتر شهر تهران

چهارشنبه 2 اسفند 1402
تئاتر شهر تهران از جمله بناهای فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود که محبوب‌ترین سالن تئاتر تهران است. اولین اجرای تئاتر این […]
تئاتر شهر تهران

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس