معرفی کامل پارک های یزد

پارک‌های یزد با فضایی بسیار دل‌باز و فضای سبز جذاب، می‌توانند مقصد مناسبی برای همه رده‌های سنی باشند‌. چه گردشگر باشید و چه بومی این شهر، همواره پارک‌ها می‌توانند وسیله‌ای برای افزایش روحیه شما و فرزندان‌تان محسوب شوند. پارک‌های این شهر دارای وسعت‌های متفاوتی هستند و در این میان پارک بزرگ، شهدا و باغ ملی، وسیع‌ترین پارک‌های یزد محسوب می‌شوند. در پارک‌های یزد، درختان کاج و افرای سر به فلک کشیده، پای ثابت هستند و به عنوان سایه استفاده می‌شوند.

پارک‌های یزد، از جاهای دیدنی یزد برای استراحت و غذا خوردن و چند ساعت هواخوری هستند. هنگام مسافرت، دانستن آدرس و امکانات موجود در این پارک‌ها برای صرفه‌جویی در وقت و لذت بردن از یک سفر خانوادگی و دوستانه واجب است. همچنین ساعت فعالیت پارک‌ها از موضوعات مهم برای مراجعه کنندگان است.

پارک هفت تیر یزد با موقعیت مکانی شلوغ‌

لیست پارک های یزد

برخی از پارک های یزد عبارت اند از:

پارک های یزدآدرسساعت فعالیت
پارک بزرگ شهر یزدمیدان نماز، بلوار مدرس، پارک بزرگ شهر یزد۷ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه
پارک طوبی یزدمیدان شهدای محراب،بلوار مدرس، پارک طوبی یزد۹ صبح
پارک هفت تیر یزدخیابان کاشانی، جنب کوچه حبیب گل، پارک هفت تیر یزدشبانه‌روزی
پارک غدیر یزدخیابان مطهری، روبروی امامزاده سید الصحرا، پارک غدیر یزدشبانه‌روزی
پارک ملی یزدمیدان آزادی، بلوار شهید صدوقی، پارک باغ ملی یزد۹ صبح تا ۲۳
پارک شادی یزدبلوار دانشجو، جنب تالار پذیرایی غدیر، پارک شادی یزد۱۵ تا ۲۱
پارک شهدا یزدبلوار دهه فجر، میدان امام رضا (ع)، پارک شهدا یزدشبانه‌روزی
پارک آزادگان یزدخیابان تیمسار فلاحی، میدان امام حسن مجتبی( ع)، پارک آزادگان یزد۹ صبح
پارک آزادشهر یزدآزادشهر، نرسیده به فلکه دوم، پارک بزرگ آزادشهر یزدشبانه‌روزی
پارک کوهستانی یزدجاده یزد به سمت تفت، پارک کوهستان یزدشبانه‌روزی
پارک آهن شهر یزدبافق، بلوار ۱۵ خرداد، شهرک آهن شهر، پارک آهن شهرشبانه‌روزی

پارک‌های یزد با ساعت فعالیت متفاوت، امکانات متنوع، موقعیت مکانی متنوع و مساحت بالا، تنوع زیادی را هنگام انتخاب مکان مناسب، پیش‌روی شما قرار می‌دهند.

پارک بزرگ شهر یزد

پارک بزرگ شهر یزد، با مساحتی حدود ۳۰ هزار مترمربع لقب بزرگ‌ترین پارک این شهر را به خود اختصاص داده است. بین ۷ صبح تا ۷ عصر، اگر در اطراف میدان نماز و بلوار مدرس هستید، حتما به این مجموعه سربزنید و از زیبایی درختان کاج و افرای آن نهایت لذت را ببرید. علاوه‌بر درختان، در این مکان تندیس‌هایی نمادین از حیوانات به همراه یک آبنما و دریاچه مصنوعی وجود دارد که فضایی بسیار جذاب و روح‌بخش برای شما فراهم‌ می‌کند. در این دریاچه، امکان انجام تفریحاتی همچون قایق سواری، تا پاسی از شب برای شما فراهم‌ خواهد بود. همچنین تفریحاتی همچون قصربادی و غرفه‌هایی برای خرید، جهت افزایش رفاه گردشگران ساخته شده است.

پارک طوبی یزد

 پارک طوبی یک پارک مخصوص بانوان در میدان شهدای محراب شهر یزد بوده که جهت رفاه بیش‌تر بانوان در پارک و انجام آزادنه ورزش و تفریح ایجاد شده است. هرجای این پارک را که نگاه کنید درختان افرا و خرمالو، کاج و انار خواهید دید که می‌توانید ساعت‌ها در سایه‌ آن‌ها بنشینید و مطالعه کنید یا به برگزاری پیک‌نیک و گپ‌و‌گفت دوستانه با رفقا بپردازید. از جمله امکانات مورد توجه این مجموعه، دوچرخه سواری در یک فضای مخصوص است. این مجموعه از ۹ صبح باز شده و با ۱۴ هکتار مساحت و دیوارهایی امن و حصارکشی شده آماده پذیرش بانوان و کودکان خواهد بود.

پارک غدیر یزد با فضایی علمی و فرهنگی

پارک هفت تیر یزد

اگر از حوالی خیابان کاشانی و هفت تیر گذشته باشید، حتماً پارک هفت تیر را دیده‌ اید. این پارک از جمله پارک‌های شلوغ یزد است و از آن‌جایی که در نزدیکی دو بیمارستان قرار گرفته است، همواره مکان مناسبی برای تجدید انرژی و روحیه بیماران و همراهان آن‌ها خواهد بود. پارکینگ و بوفه موجود در این پارک، از جمله مکان‌های موردپسند افراد بوده که به‌ صورت شبانه‌روزی قابل استفاده است. این مجموعه با درختان کاج و نارون و مساحتی بیش از ۵ هکتار، جزو قدیمی‌ترین پارک‌های این مجموعه محسوب می‌شود. از آن‌جایی که این مجموعه از شلوغ‌ترین پارک‌های یزد است، شهرداری منطقه در زمینه ساخت مکان‌های مخصوص استراحت و زمین بازی کودکان فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده است.

پارک غدیر یزد

پارک غدیر از جمله پارک‌های شبنه‌ روزی یزد است که با جای دادن کتابخانه‌ای عمومی در قلب خود، مکانی مناسب برای علم‌دوستان و عاشقان مطالعه، واقع شده است. پارک غدیر که به زیبایی‌های خیابان مطهری یزد افزوده است، علاوه‌بر کتابخانه دارای امکاناتی دیگر همچون کافه، زمین بازی، ورزش‌های علمی و غیر علمی و… است. این پارک جزو پارک‌های قدیمی یزد بوده و به سال ۱۳۶۳ بازمی‌گردد. این پارک معمولاً پاتوقی برای فرهنگ دوستان است و به ‌صورت هفتگی در مراسماتی دوستانه همچون مشاوره در زمینه طب سنتی، سلامتی، خانواده و… میزبان افراد علاقه‌مند خواهد بود.

سوالات متداول

پارک‌های شبانه‌روزی یزد کدام هستند؟

پارک کوهستانی، پارک شهدا، پارک غدیر و…

آیا در یزد پارک مخصوص بانوان وجود دارد؟

بله، پارک طوبی مخصوص بانوان و کودکان است که در تمام ایام هفته پذیرای بانوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین موزه های شیراز را می شناسید؟

شنبه 28 بهمن 1402
به‌طور کلی شیراز به‌دلیل قدمت تاریخی که دارد، دارای موزه‌ها و گالری‌های بسیار ارزشمندی است که در کم‌تر شهری می‌توانید […]
بهترین موزه های شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس