جاذبه های گردشگری مشهد در زمستان

با وجود آب و هوای سرد و خشک مشهد در زمستان، اما هنوز هم جاهای دیدنی جذابی در مشهد وجود دارد که برای زمستان گردی مناسب می باشند. از پیست اسکی گرفته تا باغ ها و پارک های مختلف مانند پارک وکیل آباد، می توان به عنوان بهترین جاهای دیدنی مشهد در زمستان نام برد. پیست اسکی شیرباد، پارک وکیل آباد و کوهسنگی، طرقبه و شاندیز، روستاهای اطراف مشهد و شهر بازی ها، از مهم ترین جاهای دیدنی مشهد در فصل زمستان می باشند.

سفر به مشهد و جاذه های گردشگری مشهد

آب و هوای مشهد در زمستان

 شاید برایتان جذاب باشد که پیش از اطلاع از جاذبه‌های گردشگری مشهد در زمستان، در رابطه با آب و هوای این شهر در فصل زمستان اطلاعاتی کسب کنید. به طور دقیق نمی‌توان دمایی را برای آب و هوا اعلام کرد؛ ولی ما توضیحات کلی و جامعی از آب و هوای مشهد را در اختیار شما قرار می‌دهیم، تا بتوانید برای سفر خود بهتر به نتیجه برسید.

فصل زمستان شهر مشهد، مانند سایر شهرها سردترین فصل سال آن است. عموما در این فصل سرما و یخبندان بر شهر حاکم است و در برخی از روزها دما تا منفی 20 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. زمستان‌های مشهد بر خلاف تابستان‌ها (گرم و خشک)، سرد و مرطوب است.

با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، دمای این شهر بسیار متغییر و متفاوت است. اما نکته حائز اهمیت در رابطه با زمستان‌های مشهد این است، که در این بازه زمانی، جمعیت توریست‌ها و گردشگران کمتر است و شما با کمترین ازدحام و شلوغی می‌توانید به زیارت و بازدید از اماکن تفریحی بپردازید.

هتل مشهد

جاهای دیدنی مشهد در زمستان

موارد نام برده شده در ادامه از مکان‌های گردشگری مشهد هستند که در زمستان جذابیت بالایی دارند. برای هر سلیقه و سنی در این زمان تفریحات جذابی وجود دارد.

شیرباد مشهد

همه ما  وقتی صحبت از تفریح در زمستان می‌شود به پیست اسکی فکر می‌کنیم. لذت اسکی بر روی برف‌ها و نوشیدن چای در آن ‌هوای سرد از لذت‌های بسیار جذاب برای ما ایرانی‌ها است. خوردن لبوی داغ، آش داغ و…  در دل کوه‌های پر از برف از مزه‌هایی می‌شود که تا ابد در زیر دندانمان گیر می‌کند.

یکی از مهیج ترین و زیباترین جاذبه های شهر مشهد را می توان شیرباد نام برد. این منطقه که جزو بلندترین ارتفاعات خراسان به شمار می آید، به بام خرسان معروف است. بام خراسان در مرتفع ترین قله بینالود واقع شده است. دامنه های این قله به دولت آباد چناران، دره نهل زشک و روستای بوژان منتهی می‌شوند.

پیست اسکی شیرباد دارای سه مسیر برای اسکی افراد مبتدی، حرفه‌ای و متوسط است. طول کلی پیست در حدود 1200 مترمربع است. در این پیست امکان آموزش در زیر نظر هیئت اسکی خراسان وجود دارد. این پیست در روزهای یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه فعالیت دارد. در طی این روزها از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر پیست آماده خدمت رسانی به شما است.

توصیه اکید ما به شما این است که، اگر با وسیله شخصی خود قصد رفتن به این منطقه را دارید تجهیزات مورد نیاز برای این منطقه همچون زنجیر چرخ، ضدیخ و … را از یاد نبرید. حتما قبل از سفر و بازدید از باز بودن جاده مطمئن شوید.

  • آدرس پیست اسکی شیرباد: خراسان رضوی، جاده مشهد_ چناران، دور برگردان گلمکان، انتهای دره دولت آباد.
تور مشهد و پیست شیرباد مشهد

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد یکی دیگر از مراکز تفریحی در شهر مشهد به شمار می آید که با دارا بودن طبیعتی زیبا و درختانی تنومند در تمامی فصول سال از منظره زیبایی برای استفاده مسافران برخوردار خواهد بود. زیبایی این منطقه از مشهد در فصل زمستان خالی از لطف نیست و می توانید با گشت و گذار در این منطقه و گرفتن عکس های یادگاری در برف تجربه لذت بخش از سفرتان به مشهد را به یادگار بگذارید. پارک وکیل آباد یکی از مناطقی است که باید در هر فصلی که به مشهد سفر کردید از آن بازدید کنید، زیرا در هر فصلی جذابیت خاصی دارد. بازدید از این پارک از مکان‌های تفریحی رایگان مشهد محسوب می‌شود، زیرا این پارک دارای هزینه ورودی نیست.

آدرس پارک وکیل آباد: مشهد، منطقه 9، بزرگراه وکیل آباد.

پارک وکیل آباد مشهد

غار مغان

غار مغان در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و در روستای مغان واقع شده که جزو قدیمی ترین پدیده های زیست محیطی کشور محسوب می‌شود. اگر علاقه به تاریخ و زمین شناسی دارید، بازدید از این منطقه تاریخی به شما پیشنهاد می شود. تحقیقات زمین شناسی بر آثار موجود در این غار نشان می دهد که از قدمت چند صد ملیون ساله ای برخوردار است.

بازدید از این غار در فصل زمستان بسیار تماشایی خواهد بود و تجربه ای لذت بخش از سفرتان به مشهد را برایتان به ارمغان می آورد.

آدرس غار مغان: 35 کیلومتری مشهد، جنوب روستای مغان.

جاذبه هایگردشگری مشهد و غار مغان در مشهد

پارک ملت

یکی دیگر از  جاذبه های گردشگری مشهد در زمستان را می توان پارک ملت نام برد. البته این پارک در تمامی فصول سال از زیبایی بی نظیری برخوردار بوده که در فصل زمستان نیز با وجود برف و درختان تنومند آن، منظره زیباتری را برای تماشای عموم فراهم می آورد. با پیاده روی در این پارک در فصل زمستان می توانید از طبیعت زیبا و بکر آن لذت ببرید همچنین عکس های یادگاری زیبایی را در پارک ملت ثبت کنید. این پارک دارای شهربازی، وسایل و مکان‌های بازی زیادی است که در صورت پایداری شرایط جوی و عدم بارندگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آدرس پارک ملت مشهد: بلوار وکیل آباد، بلوار امامت، مقابل امامت 8.

پارک ملت در مشهد

بازار رضا

اسم بازار رضا تا کنون به گوش همه ما خورده است. این بازار از بازارهای معروف و محبوب در بین زائران و مسافرین است. شما در هر فصلی می‌توانید از بازار رضا دیدن فرمایید و خرید سوغاتی‌های خود را انجام دهید. بازار رضا دارای مغازه‌های فراوانی است، در حدود 1710 واحد تجاری در این بازار مشغول به فعالیت هستند که تنوع زیادی در ارائه اجناس دارند.

آدرس بازار رضا: مشهد، خیابان امام رضا، حدفاصل بین فلکه آب و میدان 17 شهریور.

بازار رضا

باغ پرندگان سپاد

اگر قصد تماشای پرندگان کمیاب و نایاب را دارید، پیشنهاد ما به شما بازدید از باغ پرندگان سپاد است. این باغ در فصل زمستان بسیار جذاب هست و افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

آدرس باغ پرندگان سپاد: مشهد، محله وحدت، خیابان بهارستان هفتم.

باغ پرندگان سپاد

پارک طبیعی هفت حوض

از دیگر مناطق طبیعی جذاب مشهد در فصل زمستان پارک هفت حوض است. این پارک در طول سال از جذابیت بالایی برخوردار است؛ ولی در زمستان فضای چشم گیر و جذاب دیگری دارد. در سفر به مشهد در زمستان حتما از این پارک دیدن فرمایید و عکس‌های جذابی در این منطقه خارق العاده بگیرید.

آدرس پارک هفت حوض: 7 کیلومتری مشهد، کوه‌های خلج.

پارک طبیعی هفت حوض

مکان‌های تفریحی سرپوشیده مشهد در زمستان

اگر با خانواده سفر می‌کنید و فرزندان شما سن کمی دارند، احتمالا ترجیح می‌دهید در فضاهای سرپوشیده تفریح کنید، تفریح در فضاهای سرپوشیده شما را از سرما در امان نگه می‌دارد. ما در ادامه برخی از فضاهایی که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید را به اطلاع شما می‌رسانیم.

موزه‌های مشهد

موزه‌ها از امکان تفریحی هستند که برای هر سنی جذاب و مفید هستند. شما می‌توانید در سفر به مشهد در زمستان حتما از موزه‌های این شهر بازدید کنید. از موزه‌های جذاب و محبوب این شهر باید به مواردی اعم از موزه نان، موزه مردم شناسی، موزه نادری و… اشاره کنیم. سه موزه نامبرده دارای خصوصیات بسیار جذابی هستند. برای مثال موزه نان، اولین موزه با موضوع نان در خاورمیانه است.

  • آدرس موزه نان مشهد: مشهد، کیلومتر 17 بزرگراه آسیایی، بعد از سه راه فردوسی، کوچه شهید یزدی.
  • آدرس موزه مردم شناسی مشهد: مشهد، خیابان اندرزگو، اندرزگو 13، پایان بازار بزرگ فرش.
  • آدرس موزه نادری مشهد: مشهد، خیابان شیرازی، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا، باغ موزه نادری. 

شهربازی‌های سرپوشیده

مشهد دارای شهربازی‌های سرپوشیده متعددی است. این شهربازی‌ها محیط تفریحی برای هر بازه سنی هستند. شهربازی‌ های مشهد برای تفریحی مهیج در زمستان به شرح زیر است:

نام شهربازیآدرس
هلیوم پارک مشهدمشهد، بلوار جانباز، بین جانباز 5و7.
سرزمین عجایب بلوار خیام، میدان سپاد، طبقه 3 و 4 مجتمع تجاری الماس.
هپی لندبلوار طبرسی، بین طبرسی 27 و 29، طبقه 3 متجمع آرمیتاژ.
کلوپ پاندامشهد، بلوار الهیه، سجادیه 21.  
شهر مشاغلبلوار هفت تیر، ساختمان آرمیتاژ.

موارد نام برده شده از شهربازی‌های سرپوشیده هستند که می‌توانید در تمام فصول سال به ویژه زمستان به آن‌ها مراجعه کنید. توضیحات بیشتری در رابطه با این شهربازی‌ها در دیگر بلاگ‌های های هتل گفته شده است، که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن‌ها مراجعه کنید.

نکات سفر به مشهد در زمستان

برای سفر به مشهد در زمستان حتما از قبل آب و هوا را چک کنید و با توجه به شرایط جوی اقدام به سفر کنید. بهتر است زمانی سفر کنید که در هنگام بارش باران و برف در مسیر نباشید. لباس گرم مناسب به همراه داشته باشید. اگر با وسیله نقلیه سفر می‌کنید، حتما نکات لازم برای سفر را رعایت کنید. رزرو هتل در مشهد را قبل از سفر انجام دهید تا در هوای سرد نخواهید به دنبال هتل بگردید. بهتر است هتلی را رزرو کنید که در نزدیک حرم باشد تا به راحتی به زیارت اما هشتم شیعیان بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پروتکل های بهداشتی در سفر

چهارشنبه 10 شهریور 1400
دوران کرونا زندگی بشر را بسیار تغییر داد. انسان ها را مجبور کرد برای اظهار عشق خود از همدیگر دور […]

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس