راهنمای سفر به تهران

اگر قصد سفر به شهر تهران را دارید، قبل از برنامه ریزی برای سفر خود، بهتر است اطلاعاتی در زمینه ی جاذبه های تاریخی و گردشگری، رستوران ها و مراکز خرید این شهر داشته باشید. همچنین آشنایی با مزایا و معایب سفر به تهران با هواپیما، قطار یا خودرو شخصی، به شما در داشتن سفری خاطره انگیز کمکی خواهد کرد. ما در این مقاله از سایت های هتل قصد داریم به شما در برنامه ریزی سفر به تهران با توجه به بودجه مدنظر شما کمک کنیم.

همچنین با مطالعه این مقاله خواهید دید که این شهر از نظر توریستی و گردشگری بسیار دیدنی و جذاب است. ضمن اینکه از نظر اقامتی نیز دارای هتل‌ های متعددی بوده که شما می توانید با در نظر گرفتن امکانات و خدمات و مقایسه قیمت، به رزرو هتل مورد نظر خود بپردازید

راهنمای سفر به تهران

معرفی شهر تهران

تهران یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان تهران، پایتخت ایران است. این شهر پرجمعیت به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده و رو به دامنه رشته کوه البرز قرار دارد. تهران با جاذبه‌های گردشگری فراوانی نظیر موزه‌های متعدد، پارک‌ها، رستوران‌های لوکس و غیره، یک مقصد عالی برای گشت و گذاری چند روزه و گذراندن تعطیلات خاطره‌انگیز است.

در بخش گردشگری و رفاهی این کلان‌شهر سرمایه‌گذاری‌های زیادی شده و در سال‌های اخیر پارک‌ها و بوستان‌های تفریحی فرهنگی بی‌شماری برای بازدید مسافرین و ساکنین آن احداث شده است. شما در تمام فصول سال می‌توانید به تهران سفر کنید و از تفریحات زمستانی گرفته تا قدم زدن در پارک‌ها و بازارچه‌های سنتی و مراکز خرید مدرن آن در تابستان لذت ببرید.

آب و هوای تهران

تهران به دلیل چهار فصل بودن، یکی از شهرهایی است که در تمام فصول سال می‌توان از جاذبه‌های آن لذت برد. البته این نکته قابل انکار نیست که از نظر دمایی گاهی دمای هوا در فصول گرم تا دمای 38 درجه می‌رسد. در زمستان هم بارش برف و سردی هوا موجب پدیده وارونگی دما شده و این شرایط در روزهای آفتابی این فصل، آلودگی هوا را تشدید می‌کند.

به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به تهران از ابتدای اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور است. هرچند بهار و پاییز تهران زیبایی‌های خاص خود را داشته، مخصوصا خیابان‌هایی که درختان قدیمی و تنومندی در آن‌ها وجود دارد. رنگ‌های پاییزی در این خیابان‌ها جلوه بی‌نظیری به آن‌ها می‌بخشد و جذابیت قدم زدن در خیابان را چندین برابر می‌کند. با مطالعه دقیق راهنمای سفر به تهران متوجه بهترین و مناسب ترین زمان سفر به تهران خواهید شد.

معرفی شهر تهران

جاهای دیدنی تهران

در راهنمای سفر به پایتخت، نوبت به معرفی مهم ترین جاهای دیدنی تهران می رسد. در این شهر بزرگ اماکن متعددی برای بازدید وجود دارد که شامل امکان مذهبی، تاریخی، ورزشی، تفریحی، بوستان‌های کتاب و مراکز تجاری می‌شود.

اماکن مذهبی: از اماکن مذهبی تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امامزاده صالح : تهران، ضلع جنوب شرقی میدان تجریش
  • حرم شاه عبدالعظیم : ری
  • امامزاده قاسم (ع) : شمیران
  • امامزاده عینعلی و زینعلی : بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بالاتر از چهارراه پونک، بلوار پونک
  • آتشکده زرتشتیان آدریان : خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک‌خان
  • امامزاده داوود : جاده سنگان، سولقان، جاده امامزاده
حرم شاه عبدالعظیم

اماکن تاریخی: برخی از اماکن تاریخی را در زیر برای شما معرفی می‌کنیم.

  • باغ موزه نگارستان : خیابان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمداری
  • باغ موزه سینما تهران : خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش

اماکن فرهنگی: چند مورد از اماکن فرهنگی تهران عبارتند از:

  • باغ کتاب تهران : تپه‌های عباس‌آباد
  • شهرک سینمایی غزالی :غرب تهران، بزرگراه شهید لشکری
  • پارک ژوراسیک تهران : منطقه سعادت آباد، میدان به‌رود، بلوار شقایق
  • بوستان باغ ایرانی : خیابان شیخ بهایی، منطقه ده ونک
  • نگارخانه کمال‌الملک : شهرک اکباتان، خیابان پاسداران، نبش خیابان گلستان سوم
  • فرهنگسرای انقلاب : محله سلامت تهران، خیابان محبوب مجاز، خیابان خواجوی
بوستان باغ ملی

اماکن تفریحی تهران:

  • بوستان آب و آتش : خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
  • پارک لویزان : شمال شرق تهران، اتوبان هنگام، بعد از چهارراه استقلال
  • بام تهران : انتهای خیابان ولنجک
  • پل طبیعت : میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک
  • دریاچه شهدای خلیج فارس : بخش شمالی شهرک چیتگر، منطقه 22 تهران
  • برج میلاد : بزرگراه شهید حکیم غرب
  • فشم : شمیرانات، بخش رودبار قصران
  • درکه : بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل الله، خیابان داوودیان
  • دربند : میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند،
دریاچه چیتگر

اماکن ورزشی:

  • تله‌کابین توچال : بزرگراه چمران، انتهای خیابان ولنجک
  • مجموعه ورزشی انقلاب : خیابان ولیعصر، ابتدای اتوبان نیایش
  • پیست اسکی شمشک : شهر شمشک، جاده دربندسر
پیست اسکی توچال

بهترین زمان سفر به تهران

تهران به دلیل چهار فصل بودن، یکی از شهرهایی است که در تمام فصول سال می‌توان از جاذبه‌های آن لذت برد. البته این نکته قابل انکار نیست که از نظر دمایی گاهی دمای هوا در فصول گرم تا دمای 38 درجه می‌رسد.

در زمستان هم بارش برف و سردی هوا موجب پدیده وارونگی دما شده و این شرایط در روزهای آفتابی این فصل، آلودگی هوا را تشدید می‌کند. به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به تهران از ابتدای اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور است.

 هر چند بهار و پاییز تهران زیبایی‌های خاص خود را داشته، مخصوصا خیابان‌هایی که درختان قدیمی و تنومندی در آن‌ها وجود دارد و رنگ و لعاب طلایی فصل پاییز و سرسبزی بهار و تابستان در آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید. ولی در زمستان نیز وجود تفریحات زمستانی در مناطقی چون توچال موجب شده اکثر مسافرین این فصل زیبا را برای سفر انتخاب کنند.

بهترین زمان سفر به تهران

راه های سفر به تهران

برای اینکه به تهران سفر کنید از راه‌های هوایی، زمینی و ریلی می‌توانید استفاده نمایید. گردشگرانی که از کشورهای خارجی قصد سفر به تهران را دارند با خرید اینترنتی بلیط هواپیما و از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می‌توانند عازم تهران شوند. گردشگران داخلی نیز از طریق فرودگاه مهرآباد از طریق هوایی، خرید بلیط قطار و همچنین بلیط اتوبوس می‌توانند به تهران سفر کنند.

راهنمای سفر به تهران با هواپیما

در مقاله راهنمای سفر به تهران اولین وسیله‌ نقلیه‌ای که معرفی می‌کنیم هواپیما است. تهران دارای دو فرودگاه است که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مربوط به پروازهای خارجی بوده و فرودگاه مهرآباد برای جابجا کردن مسافرین داخلی استفاده می‌شود.

فرودگاه امام خمینی در بزرگراه خلیج فارس تهران، کیلومتر 30 واقع شده و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نیز در نزدیکی برج آزادی، خیابان معراج قرار دارد.

سفر به تهران با قطار

سفر با قطار به تهران محبوبیت زیادی دارد چرا که علاوه‌بر امنیت بالا، لذت تماشای مسیرهای پرپیچ و خم و زیبا را نیز در سفر تجربه خواهید کرد. ایستگاه قطار تهران قدمتی دیرینه داشته و از طریق آن می‌توان به اغلب شهرهای کشور رفت و آمد کرد.

 این ایستگاه از امکانات فراوانی نظیر فروشگاه، نمازخانه، محل رزرو هتل، پارکینگ، سرویس بهداشتی و غیره برخوردار است. ایستگاه راه‌آهن تهران در خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی میدان راه آهن واقع شده و از ایستگاه می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌ها به سایر نقاط تهران بروید.

سفر به تهران با اتوبوس

در راهنمای کامل سفر به تهران نیاز است با پایانه‌های اتوبوسی تهران نیز آشنا شوید. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای کمتری از طریق اتوبوس به تهران سفر کنید. تهران دارای پنج ترمینال است که عبارتند از:

ترمینال غرب: این ترمینال که به ترمینال آزادی نیز شهرت دارد، از امکانات متعددی نظیر رستوران، کافی‌شاپ، جایگاه سوخت، پارکینگ، درمانگاه، کافی‌نت برخوردار بوده و امکان خرید بلیط مسافربری شهرهای یزد، مشهد، سنندج، ایلام، رشت و غیره را فراهم کرده است. از این پایانه می‌توانید بلیط مسافرتی شهرهای خارج از کشور نظیر آنکارا، استانبول، تفلیس و باتومی را نیز تهیه کنید.

  • آدرس: تهران، ضلع شمال غربی میدان آزادی، بین بزرگراه شیخ فضل الله نوری، محمدعلی جناح، برادران شهید رحمانی و جاده کرج

ترمینال شرق: تهرانپارس یا ترمینال شرق نیز از پایانه‌های مسافربری بزرگ تهران محسوب می‌شود که برای سفر به مشهد، کرگان، اصفهان، قم، بابل، اراک، سمنان، آمل و غیره، می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید. از امکانات ترمینال شرق می‌توان به سالن ورزشی، اتاق مادر و کودک، سالن انتظار، سرویس بهداشتی، ایستگاه آتش‌نشانی، پارکینگ و فروشگاه مواد غذایی اشاره کرد.

  • آدرس: انتهای خیابان الوند، سه راه تهران‌پارس

ترمینال جنوب: ترمینال جنوب یا خزانه، قدیمی‌ترین ترمینال تهران است که بلیط شهرهای بوشهر، آبادان، خرم‌آباد، دزفول، اصفهان، شیراز، همدان، یاسوج، اراک، شاهرود، عسلویه و سایر شهرهای کشور را می‌توانید از آن تهیه کنید. این پایانه مسافربری نیز دارای امکانات زیادی نظیر اورژانس و درمانگاه، خودپرداز، تلفن گویا پارکینگ، نمازخانه، غرفه کناب، اتاق مادر و کودک و غیره است.

  • آدرس: تهران، بزرگراه بعثت، مقابل کارخانه روغن‌نباتی قو

ترمینال بیهقی: ترمینال بیهقی در میدان آرژانتین واقع شده و بلیط شهرهای رشت، شهرکرد، اهواز، چالوس، یزد، ارومیه، شبستر، همدان و چالوس را عرضه می‌کند. کافی‌شاپ، رستوران، مسجد، سفره‌خانه، کتابخانه، اتوماسیون حمل بار، پارک کودک، پارکینگ و موارد بی‌شمار دیگر از امکانات این ترمینال هستند.

  • آدرس: تهران، میدان آرژانتین، پارک سوار بیهقی

ترمینال پونک: آخرین ترمینال معرفی شده در بخش پایانه‌های مسافربری راهنمای سفر به تهران ترمینال پونک است که در محله پونک واقع شده و اگر قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارید می‌توانید بلیط خود را از آنجا تهیه کنید. این مجموعه از سالن انتطار، نمازخانه، سرویس بهداشتی و خدمات بیمه برخوردار است.

  • آدرس: تهران، میدان پونک، بلوار میرزابابایی، تقاطع سردار جنگل

سفر به تهران با ماشین شخصی

اکثر افراد تمایل دارند برای سفر به تهران از ماشین شخصی خود استفاده کنند. معمولا سفر با خودروی شخصی به نظر کم هزینه‌تر می‌رسد و محدودیت خاصی برای مسافرین ایجاد نمی‌کند. اگر قصد سفر با وسیله نقلیه شخصی خود را دارید بهتر است بدانید فاصله تهران تا شهرهای بزرگ ایران به این صورت است:

  • فاصله تا اصفهان: حدود 5 ساعت
  • فاصله تا شیراز: حدود 11 ساعت
  • فاصله تا مشهد: حدود 12 ساعت
  • فاصله تا بندرعباس: حدود 15 ساعت
راه های سفر به تهران

هزینه سفر به تهران

در مقاله راهنمای سفر به تهران نوبت به برآورد هزینه‌ها در این سفر رسیده است. برای سفر به تهران علاوه بر هزینه‌ای که تهیه بلیط و مخارج مسیر سفر دارد، هزینه رفت و آمد درون شهر را نیز باید محاسبه کنید. به دلیل بزرگ بودن این شهر، رفت و آمد از شرق به غرب آن خود یک سفر محسوب می‌شود. این موضوع موجب شده هزینه‌های مربوط به گردش در تهران نسبت به سایر شهرها بیشتر باشد.

 بجز این مورد در راهنمای سفر به تهران، اقامت در هتل، بازدید از مکان‌های دیدنی که نیاز به خرید بلیط دارد، صرف غذا در رستوران‌های مختلف با رنج قیمتی متفاوت، همگی از هزینه‌هایی هستند که شما بر اساس بودجه‌ای که برای سفر خود در نظر گرفته‌اید باید آن‌ها را مدیریت کنید. پس چند ستاره بودن هتل، امکاناتی که دریافت می‌کنید و مکان‌هایی که بازدید می‌کنید، در کنار خریدهایی که انجام می‌دهید، هزینه سفر شما را مشخص می‌کنند.

هزینه سفر به تهران با هواپیما

در راهنمای سفر به تهران می‌خواهیم به بررسی هزینه تک تک وسایل نقلیه بپردازیم. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، برای کاهش هزینه می‌توانید از بلیط‌های چارتری یا همان لحظه آخری استفاده کنید. قیمت این بلیط‌ها نسبت به بلیط سیستمی کمتر است اما باید در زمان مناسب آنها را رزرو کنید. می‌توانید سفر هوایی خود به تهران را با تور انجام دهید و در این مورد نیز می‌توانید از تخفیفات تورها در لحظه آخر بهره‌مند شوید. در تاریخ 15 مهرماه 1403 قیمت بلیط رفت هواپیما از شهرهای مهم کشور به تهران به قرار زیر است:

قیمت بلیط هواپیما از مشهد به تهران: 1508500 تومان

قیمت بلیط هواپیما از تبریز به تهران: 2.300.000 تومان

قیمت بلیط هواپیما از شیراز به تهران: 1.150.000 تومان

هزینه سفر به تهران با قطار

افراد زیادی برای داشتن آسایش بیشتر، سفر با قطار را به اتوبوس ترجیح می‌دهند. بهتر است بلیط قطار را از قبل تهیه کنید چراکه احتمال تکمیل ظرفیت وجود دارد. این روزها هزینه بلیط سفر با قطار از مشهد به تهران با توجه به کیفیت خدمات در بازه قیمتی 261.000 تا 995.000 وجود دارد که هر کس می‌تواند با توجه به سلیقه خود بلیط مناسبی را رزرو کند.

هزینه سفر به تهران با ماشین شخصی

در سفر با ماشین شخصی باید هزینه بنزین و استهلاک خودرو را نیز در نظر بگیرید. ممکن است در طول مسیر مجبور شوید چندین مرتبه برای صرف غذا متوقف شوید و قطعا هزینه قابل توجهی نیز خواهد داشت. این موارد را نیز در راهنمای سفر به تهران آوردیم تا گمان نکنید که سفر با ماشین شخصی ارزان‌تر خواهد بود.

هزینه سفر به تهران

مراکز خرید معروف در تهران

در راهنمای سفر به تهران لازم می‌دانیم که مراکز خرید مهمی را که در مناطق مختلف شهر تهران وجود دارند، به شما معرفی کنیم. معمولا ارزان ترین بازارهای تهران در قسمت جنوب واقع شده اند و لازم است بدانید یکی از معروف ترین بازارهای تهران، بازار بزرگ تهران بوده که در مرکز شهر واقع شده است و از قدیمی ترین بازارهای این شهر است. در ادامه شما را با معروف ترین بازارهای هر منطقه از تهران آشنا خواهیم کرد:

مراکز خرید مهم شمال تهران

مشهورترین بازارهای مهم شمال شهر تهران عبارتند از:

  • آوا سنتر: آدرس :شمال تهران ، خیابان اقدسیه و در نبش خیابان فیروزبخش
  • بازار تجریش: آدرس : شمال تهران، میدان تجریش و در جنب امامزاده صالح
  • مرکز خرید سانا: آدرس : شمال تهران، بلوار اندرزگو و ما بین خیابان علوی و کوچه زمانی.
آوا سنتر

مراکز خرید مهم جنوب تهران

چند مورد از معروف ترین بازارهایی که در جنوب شهر تهران وجود دارند عبارتند از:

  • لوتوس مال: آدرس : جنوب تهران، نازی آباد ، انتهای خیابان احدی
  • بازار ری: آدرس : جنوب تهران، ری و در جنب حرم حضرت عبدالعظیم
  • آرین مال ری: آدرس :  جنوب تهران، ری، خیابان رجایی جنوبی
آرین مال ری

مراکز خرید مهم مرکز تهران

در این قسمت از راهنمای سفر به تهران می‌خواهیم شما را با مراکز خرید مهم مرکز تهران بیشتر آشنا کنیم. این مراکز خرید عبارتند از:

مگا مال: آدرس : بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، به طرف میدان شهید صارمی

بازار بزرگ تهران: آدرس : مرکز تهران، خیابان ۱۵ خرداد

بازار چارسو: آدرس : مرکز تهران، خیابان جمهوری در تقاطع حافظ

بازار چارسو

مراکز خرید مهم شرق تهران

شرق تهران مراکز خرید زیادی را در بر گرفته که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • مرکز خرید شاپرک: آدرس : شرق تهران، مسیر غرب به شرق، پس از ایستگاه متروی علم و صنعت، نرسیده به بزرگراه باقری
  • سون سنتر تهران: آدرس : شرق تهران، نارمک، میدان 7 حوض، جنب رضوان غربی
  • مرکز خرید دنیای نور: آدرس : شرق تهران، بزرگ راه رسالت، ما بین بزرگراه امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی
مرکز خرید شاپرک

مراکز خرید مهم غرب تهران

در ادامه به چند مورد از مهم ترین مراکز خریدی که در غرب تهران واقع شده اند اشاره شده است:

  • شهر فرش: آدرس : غرب تهران، کیلومتر ۱۵ بزرگراه لشکری
  • ایران مال: آدرس : غرب تهران، بزرگراه شهید خرازی
  • بام لند: آدرس : غرب تهران، در بزرگراه شهید همت، در بلوار کاشان، میدان و سپس خیابان موج
بام لند

مکان‌ های دیدنی اطراف تهران

در این مقاله سعی کردیم مواردی را جهت راهنمای سفر به تهران به شما ارائه دهیم. اینک قصد داریم شما را با طبیعت زیبای اطراف شهر تهران آشنا سازیم. در راهنمای سفر به تهران، مهم‌ترین موضوع، ارائه مکان‌های دیدنی و طبیعت بکر اطراف تهران است تا مسافران بتوانند از سفر خود به شهر تهران نهایت لذت را ببرند.

از این رو اگر تصمیم دارید به شهر تهران سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به خوبی با مکان‌های اطراف تهران آشنا شوید‌ و با بازدید از آن بتوانید لذت کافی را ببرید. راهنمای سفر به تهران به شما مکان‌های جذابی را جهت سفری خاطره‌انگیز معرفی و پیشنهاد می‌کند.  برخی مکان‌های اطراف شهر تهران، عبارت است از:

  • سد لتیان تهران: آدرس سد لتیان: پنج کیلومتری شمال جاجرود، جنوب شهر لواسان، سد لتیان
  • روستای افجه تهران: آدرس:  استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، ۵ کیلومتری شمال شرق لواسان، روستای افجه
  • روستای ایگل تهران: آدرس روستای ایگل: 25 کیلومتری شمال شرق تهران، 4 کیلومتری غرب اوشان، روستای ایگل
  • تنگه واشی فیروزکوه: آدرس تنگه واشی: استان تهران، 17 کیلومتری جاده تهران، فیروزکوه
روستای ایگل

سوغاتی ‌های تهران

در سفر به تهران می‌توانید سوغاتی‌های متنوعی را برای عزیزانتان تهیه کنید و با خود به شهر و روستایتان ببرید. از سوغاتی‌های خوراکی که می‌توانید تهیه کنید، مواردی نظیر سوهان ری، سیب عالی و معروف دماوندد، دوغ آبعلی، کشمش شهریار، قهوه‌های اعلای تهران، آلوچه و لواشک‌های بی‌نظیر دربند و … را می‌توان نام برد.

علاوه بر این موارد در تهران چاپخانه‌های متعددی در زمینه چاپ طرح روی پارچه فعالیت می‌کنند که به چاپ باتیک شهرت دارند، شما می‌توانید از محصولات چاپ باتیک نیز به‌عنوان سوغات تهیه کرده و به خانواده خود هدیه دهید.

سوغاتی ‌های تهران

بهترین رستوران های تهران

بخش مهمی از لذت‌هایی که در یک سفر تجربه می‌کنیم به صرف غذای متنوع و جدید در رستوران‌های مختلف ارتباط دارد. همین موضوع موجب شد در راهنمای سفر به تهران اشاره‌ای کوتاه به بهترین رستوران‌های شهر تهران نیز داشته باشیم.

  • رستوران گردان برج میلاد: آدرس: بزرگراه شهید همت غرب، برج میلاد
  • رستوران کوبابا: آدرس: جردن، خیابان گلخانه، شماره 257، طبقه اول
  • رستوران مرشد شمالی: آدرس: نیاوران، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد
  • رستوران لوکس طلایی: آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان فرشته
  • رستوران بیستانگو: آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، روبروی پمپ بنزین، هتل رامتین تهران

بهترین هتل ‌های تهران

یکی از بخش‌های مهم راهنمای سفر به تهران آشنایی با هتل‌های این شهر است. در تهران هتل‌های زیادی احداث شده که در دسته هتل‌های چندستاره، هتل‌آپارتمان‌ها و غیره قرار دارند و با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، هزینه‌های متفاوتی برای اقامت در آن‌ها دریافت می‌شود. چند مورد از بهترین هتل های تهران در ادامه معرفی میشوند.

هتل پنج ستاره پارسیان آزادی

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع یادگار امام
  • شروع قیمت از: 6.200.000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: نمایشگاه بین‌المللی – باغ ایرانی – درکه – پارک ژوراسیک تهران – فرحزاد – بام تهران – پارک پرواز – باغ فردوس
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: تجریش (7 دقیقه پیاده روی)
هتل پنج ستاره پارسیان آزادی

هتل چهار ستاره بزرگ تهران

  • آدرس: محله عباس آباد – اندیشه تهران – تقاطع خیابان ولیعطر و مطهری
  • شروع قیمت از: 322.000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: پارک جنگلی سرخه‌حصار – پارک لویزان – زیپ‌لاین کماندو و باغ پرندگان 
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: میدان جهاد (500 متر) شهید مفتح( 1.5 کیلومتر)

هتل چهار ستاره سیمرغ

  • آدرس: خیابان ولیعصر – نرسیده به پارک ساعی – نبش کوچه دلبسته – پلاک 1069
  • شروع قیمت از: 5,280,000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: باغ پرندگان کیش  – کشتی یونانی کیش – رستوران حافظیه کیش – پارک دلفین‌ها – پارک سیمرغ
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: میرزای شیرازی (1 کیلومتر)
هتل چهار ستاره سیمرغ

هتل پنج ستاره پارسیان استقلال

  • آدرس: تهران، تقاطع بزرگراه شهيد چمران و ولی عصر
  • شروع قیمت از: 4,940,000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: تله کابین توچال – پارک ملت تهران – مجموعه کاخ موزه سعدآباد
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: تجریش ( 7 کیلومتر)

هتل بین‌ المللی بزرگ فردوسی

  • آدرس: تهران، میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، شماره ۲۴، جنب کاخ وزارت خارجه
  • شروع قیمت از: 4,180,000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: کاخ گلستان – سردر باغ ملی – موزه ایران باستان – موزه آبگینه – موزه سکه و جواهرات
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: امام خمینی و ملت (۸۰۰ متر )
هتل بین‌ المللی بزرگ فردوسی

هتل سه ستاره آرامیس

  • آدرس: تهران، خيابان وليعصر، بالاتر از ميدان وليعصر، نبش کوچه دانش کيان
  • شروع قیمت از: 3,613,500 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: شهر زیرزمینی کاریز – کلیسای سرکیس مقدس – بازار طلای کریمخان
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: میدان ولیعصر (5 دقیقه)

هتل چهار ستاره پارسیان اوین

  • آدرس: تهران، بزرگراه چمران، تقاطع اوین
  • شروع قیمت از: 4,560,000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: منطقه درکه – تله کابین توچال – مجموعه تاریخی سعدآباد
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: پیروزی (19 کیلومتر)
هتل چهار ستاره پارسیان اوین

هتل چهار ستاره پارسیان انقلاب

  • آدرس: تهران، خیابان طالقانی‌، حدفاصل حافظ و ولی‌عصر، شماره پنجاه
  • شروع قیمت از: 4,645,000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: کلیسای کانسولاتا – کتابخانه و موزه ملی – موزه جواهرات
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: فردوسی ( 20 دقیقه پیاده روی) – ولیعصر (۱۴ دقیقه پیاده روی)

هتل چهار ستاره ارم تهران

  • آدرس: میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی
  • شروع قیمت از: 3,850,000 تومان
  • جاهای دیدنی نزدیک: پل طبیعت – بوستان آب و آتش – سفره خانه سنتی عالی قاپو – کلیسای سرکیس مقدس – نمایشگاه بین‌المللی تهران
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو: حقانی (2 کیلومتر) – مصلی ( 4 کیلومتر) – شهید همت (4.4 کیلومتر)
بهترین هتل ‌های تهران

نتیجه‌گیری

ما در مقاله راهنمای سفر به تهران سعی کردیم اطلاعاتی را در مورد این شهر بزرگ به شما ارائه دهیم و از آب و هوای تهران و زمان مناسب برای سفر به آن صحبت کردیم. در ادامه به راه‌های سفر به تهران و معرفی مسی ها و پایانه‌های آن پرداختیم. از هتل‌ها و هزینه‌های سفر نیز مطالبی ذکر کردیم تا با آگاهی کافی برای سفر به تهران برنامه‌ریزی کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هتل‌ها و رزرو بلیط یا هتل دارید، با مراجعه به سایت های هتل، می‌توانید هرآنچه لازم است بدانید دریافت کنید.

سوالات متداول

1- کدامیک از فرودگاه‌های تهران مخصوص پروازهای خارجی است؟

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

2- در تهران چند پایانه اتوبوسرانی وجود دارد؟

پنج پایانه مسافربری در تهران وجود دارد که عبارتند از: پایانه غرب، شرق، جنوب، بیهقی و پونک

3- بهترین زمان برای سفر به تهران چه زمانی است؟

باوجود اینکه تهران یک شهر چهار فصل است ولی بر اساس تغییرات دمایی از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور زمان مناسبی برای سفر به تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آشنایی با باغ تخت شیراز

دوشنبه 16 مهر 1403
باغ تخت شهر شیراز، یکی از نمونه‌های باشکوه باغ ایرانی در قرن پنجم است که آوازه‌ای بلند از آن در […]
باغ تخت شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس