میامی مشهد روستایی با امام‌زاده، کاروان‌سرا و آبِ گرم

در سفر به مشهد مقدس علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام بد نیست سری به جاهای دیدنی مشهد بزنید. طبیعت گردی در بین ما ایرانیان و خصوصا کسانی که در مجاورت استان های شمالی زندگی می کنند، امری رایج و مرسوم شناخته می شود. اما در سفر به مشهد بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری، موزه ها، مکان های مقدس، پارک ها و رستوران ها، بقاع متبرک، امامزاده ها قطعا سفر به مشهد را برای شما متمایز خواهد کرد.

میامی یکی از دهستان های شهر مشهد بوده که با این شهر فاصله زیادی دارد. اگر در برنامه سفر خود قرار است مدت زمان زیادی را در مشهد سپری کنید، بد نیست سری به میامی مشهد بزنید.

بازدید از دو کاروان سرا، آب گرم و امامزاده یحیی شما را به دل تاریخ خواهد برد. کاروان سرای عباس آباد با بافتی بسیار کهن در روستای میامی واقع گردیده و هر روزه بازدید کنندگان زیادی دارد.

هتل مشهد

آب درمانی با آب گرم میامی مشهد

شنا در آب گرم و یا حمام در آب هایی که خاصیت درمانی دارند، در بین ما ایرانی ها طرفداران بسیار زیادی دارد. آب گرم میامی از آن دست چشمه هایی هست که در فصل تابستان و دیگر فصول سال می تواند دردهای عضلانی را کاهش دهد. بسیاری از هموطنانمان در شهرهای اطراف مشهد در قالب تورهای یک روزه به آب گرم میامی مشهد مراجعه می کنند.

برای ورود به میامی باید از گندم زارهای سرخس عبور کنید. این روستا با مشهد 50 کیلومتر فاصله دارد و بهتر است یک روز از سفر خود را برای ورود به میامی مشهد اختصاص دهید.

تاریخچه ای از کاروانسرای میامی مشهد

این کاروانسرا در زمان حکومت صفویه در این روستا ساخته شد. در آن زمان کاروانسراها نقش گسترده ای داشتند و به جایی گفته می شد که در آنجا مسافران توقف می کردند و شب را در آنجا می گذرانیدند. به کاروانسرا تیم نیز گفته می شد.علاوه براستراحتگاه مسافران در این مکان چارپایان نیز استراحت می کردند.

درب ورودی کاروانسرای میامی به شکل هشتی ساخته شده است. دارای چهار ایوان بوده و کتیبه های سنگی حجاری بر سردرب آن نصب گردیده است.

کاروانسرای میامی در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و گردشگران زیادی از ایران و جهان برای دیدن این مکان تاریخی ناب به این مکان مراجعه می نمایند.

بافت آجری کاروانسرا در مساحت 5250 متری بنا نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کاروانسرای قدیمی بابا قدرت و بازارچه سنتی آن

زیارت از امامزاده یحیی در کنار سیاحت

همانطور که در بالا اشاره نمودیم یکی دیگر از بناهای تاریخی و زیارتی روستای میامی امامزاده یحیی بوده که علاقمندان زیادی را جهت زیارت روانه این مکان نموده است. نمی دانم از معجزات شفا بخشی و یا توسل به امامزاده ها چیزی شنیده اید یا خیر؟! ولی بسیاری از ما اعتقاد داریم که با توسل به ائمه به حاجات خود دست پیدا خواهیم کرد. خاندان نسل پیامبر (ص) و نوادگان ایشان در کشور ایران به سبب نزدیکی با عربستان، بقاع متبرک زیادی دارند.

گفته شده است امامزاد یحیی از نوادگان امام سجاد علیه السلام می باشد. مساحت امامزاده حدود 55 هکتار بوده و در کنار بقعه استراحتگاه هایی برای زائران درنظر گرفته شده است. البته این استراحتگاه ها امکانات هتل ها را ندارند و صرفا برای استراحت شبانه درنظر گرفته شده اند. اما شما می توانید خودتان در آنجا آشپزی کنید.

برای کسانی که قصد دارند یک روز کامل را در روستای میامی مشهد به سیاحت و زیارت بپردازند می تواند مکانی ایده آل برای رفع خستگی تلقی گردد.

نقوش زینتی کار شده بر روی سردرب امامزاده و نمای بیرونی آن توجه هر گردشگری را که برای اولین بار به این مکان مراجه می نماید را جلب خواهد نمود. کاشی هایی با طرح های اسلامی فضایی معنوی را در ذهن ها متبادر خواهند کرد.

سیری در کاروانسرای عباس آباد نزدیکی میامی مشهد

 آن طور که معلوم است در دوران صفویه ساخت کاروانسراها مورد توجه پادشاهان این دوره قرار گرفته است. کاروانسرای عباس آباد نیز همانند کاروانسرای میامی در این دوره ساخته شد و سپس در دوران قاجاریه مورد بازسازی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهربازی های مشهد برای کودکان و بزرگسالان

برای بازدید از کاروانسرای عباس آباد 70 کیلومتر از میامی دور خواهید شد و به روستای عباس آباد مراجعه خواهید کرد. دارای دو درب غربی و شرقی بوده که از هر دو در می توانید وارد شوید. مساحت کاروانسرای عباس آباد حدود 8500 متر برآورد گردیده است.

مکان های نزدیک به میامی مشهد

میامی با حرم مطهر امام رضا علیه السلام حدود 50 کیلومتر فاصله دارد و همانند چالیدره و کوه پارک مشهد از مکان های پربازدید برای گردشگران محسوب می شود.

با کلات نادری حدود 55 کیلومتر فاصله داشته و با آرامگاه شیخ بهایی نیز حدود 50 کیلومتر فاصله دارد. اما اگر به دنبال هتل و اقامتگاه در میامی مشهد هستید باید به شما بگوییم که اقامتگاه و هتلی در میامی مشهد وجود ندارد و صرفا باید به استراحتگاه های کنار امامزاده یحیی بسنده کنید. ولی با کمی پیمودن مسافت بیشتر می توانید شب را در هتل های مشهد بگذرانید.

های هتل مرجع معرفی هتل های مشهد بوده که شما می توانید لیستی از هتل های یک ستاره، دوستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره نزدیک به حرم مطهر را با قیمتی مناسب به صورت آنلاین رزرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارک وکیل آباد مشهد؛ یک فنجان آرامش از چای طبیعت

شنبه 28 مرداد 1402
اگر از هوای آلوده و شلوغی شهر مشهد خسته شده‌اید و نیازمند آرامش هستید، خود را به پارک وکیل آباد […]
پارک وکیل آباد مشهد؛ یک فنجان آرامش از چای طبیعت

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس