بهترین پارک های ساحلی قشم

سفر به قشم یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای هر مسافری خواهد شد. این جزیره سرشار از جاذبه‌های گردشگری به خصوص از نوع طبیعی می‌باشد. اکثر جاهای دیدنی قشم رایگان هستند و در این میان پارک های ساحلی قشم از جمله تفریحاتی هستند که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. سواحل قشم بسیار زیبا و تمیز است و این پارک‌ها از آن جهت که به دریای خلیج فارس مشرف هستند با استقبال زیاد مسافرین مواجه است.

همچنین در این پارک‌ها از همهمه پارک‌های ساحلی شمال کشور خبری نیست و می‌توان در آرامش بیشتری از تماشای دریا لذت برد و یا به تفریحات آبی و یک پیک نیک بی‌نظیر با خانواده پرداخت. در ادامه به معرفی تمامی پارک های ساحلی قشم به همراه آدرس آن ها خواهیم پرداخت.

نام پارک های ساحلیآدرس پارک ها
پارک زیتون قشمقشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون
پارک سوزا قشم39 کیلومتری جزیره قشم، روستای سوزا
پارک هامون قشمقشم، کیلومتر 3 اتوبان قشم به درگهان
پارک هلر قشم18 کیلومتری جزیره قشم، روستای هلر
پارک آفتاب قشمقشم، محله بهارستان، بلوار جمهوری اسلامی

پارک زیتون قشم

اولین و بهترین گزینه در میان پارک های ساحلی قشم که در بین مسافران نیز بسیار محبوب است، پارک ساحلی زیتون قشم می‌باشد. در واقع آن‌چه باعث تمایز و شهرت این پارک است امکانات تفریحی آن است و گردشگران می‌توانند علاوه بر لذت بردن از ساحل، از کلوپ تفریحات آبی آن هم نهایت استفاده را ببرند.

پارک زیتون در جاده دریا و حوالی خیابان زیتون قرار دارد و در بدو ورود با نخلستان‌های زیبا، معماری چشم‌نواز و طراوتی خاص شما را شگفت‌زده خواهد کرد. معماری پلکانی این از دلایل زیبایی پارک زیتون قشم است و می‌توان در گوشه‌گوشه آن خانواده‌ها را یافت که در آلاچیق‌ها و یا کمپ‌های خود مشغول لذت بردن از این صحنه‌ها هستند.

اگر می‌خواهید در یکی از هتل های نزدیک پارک زیتون قشم، اقامت داشته باشید که بتوانید هر زمان که تمایل داشتید در اسرع وقت خودتان را به پارک برسانید، و هتل هایی مثل: هتل ایرمان قشم، هتل ارتا قشم، هتل رخسار قشم یا هتل آوینا قشم را انتخاب کنید.

آدرس پارک زیتون قشم: جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون.

پارک سوزا قشم

یکی از بهترین پارک های ساحلی قشم که در 39 کیلومتری جزیره قشم قرار دارد سوزا است که در شهری به نام سوزا قرار دارد که در قدیم‌الایام یکی از بهترین بنادر ایران بوده است. این شهر مملو از نخلستان‌های سر به فلک کشیده است و جزیره هرمز قشم نیز در حوالی آن می‌باشد. اما این تمام دلایل شهرت سوزا این نیست بلکه یکی از دلایل مهم دیگر وجود پارک سوزا قشم است که به نام کمپ پارک سوزا نیز شناخته می‌شود.

این پارک ساحلی زیبا با درختان فراوان خود یک مکان عالی برای اسکان مسافران است و دارای ساحلی بکر و تمیز می‌باشد. این ساخل مملو از صدف و موجودات دریایی مانند مرغان دریایی و ماهی است. در پارک ساحلی سوزا قشم امکاناتی مانند آلاچیق، نیمکت، نمازخانه، سرویس‌ بهداشتی و فروشگاه مواد غذایی وجود دارد. همچنین این پارک با داشتن زمین بازی کودکان، یکی از جاهای تفریحی قشم برای کودکان محسوب می‌شود.

چندین تفریح آبی مانند قایق‌سواری در ساحل این پارک وجود دارد اما توصیه ما این است که اگر شنا کردن بلد هستید، حتما از این فرصت استفاده کنید. البته چنانچه زمان کافی دارید می‌توانید از پارک کروکودیل نوپک نیز که در نزدیکی سوزا قرار دارد دیدن کنید.

آدرس پارک سوزا قشم: 39 کیلومتری جزیره قشم، روستای سوزا.

پارک هامون در لیست پارک های ساحلی قشم

یکی دیگر از پارک های ساحلی قشم، پارک هامون است. این پارک در 3 کیلومتر جاده قشم به درگهان قرار دارد و از طبیعتی و ساحلی بی‌نظیر بهره می‌برد. در پارک ساحلی هامون قشم امکانات متعددی برای گردشگران و شهروندان قشم در نظر گرفته شده است که مسیر پیا‌ده‌روی، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، زمین‌های ورزشی مانند فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، میز پینگ پنگ و غیره از آن‌ها هستند. شما می‌توانید در این پارک زیبا در کنار چشم‌انداز زیبای خلیج فارس به ورزش و تفریح بپردازید.

همچنین در این پارک یک کلوپ تفریحات آبی وجود دارد که بهترین تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق‌سواری، غواصی و … در اختیار گردشگرانی که به دنبال هیجان هستند قرار می‌دهد. اما همان‌طور که می‌دانید تنها یک نشستن ساده در کنار ساحل و تماشای غروب و طلوع دریا می‌تواند بهترین تفریح در پارک های ساحلی قشم باشد، زیرا این سواحل دارای آرامش عجیبی هستند.

یکی دیگر از مزایای پارک هامون قشم، قرارگیری آن در نزدیکی مراکز خرید قشم و درگهان است که اهالی خرید را به وقت گذراندن در این پارک مشتاق‌تر کرده است. در تمام این پارک، امکان اسکان برای مسافرین محترم وجود دارد. همچنین در اگر زمان‌هایی مانند ایامعید نوروز و جشن‌های مناسبتی به هامون بروید می‌توانید از جنگ‌های مفرح و موسیقی زنده که توسط هنرمندان محلی و در کنار ساحل اجرا می‌شود، لذت ببرید.

آدرس پارک هامون قشم: جزیره قشم، کیلومتر 3 اتوبان قشم به درگهان

پارک هلر قشم

پارک ساحلی هلر در روستای هلر از توایع قشم قرار دارد. این روستای توریستی به دلیل مسجد سفیدفاک قبا نیز بسیار معروف شده است و با داشتن یک پارک ساحلی بکر نیز بر معروفیت آن افزوده می‌شود. پارک ساحلی هلر قشم در ارتفاعات این روستا و در کنار ساحلی بسیار آرام قرار دارد و می‌توان به راحتی از آن‌جا به روستای هلر و شهر درگهان دید داشت. در اطراف این پارک بومیان به فروش مواد غذایی و صنایع دستی مشغول هستند.


در سراسر این پارک سکوهایی برای نصب چادر تعبیه شده است به همین دلیل پارک هلر در زمره کمپ‌های ساحلی محبوب قشم محسوب می‌شود. از سایر امکانات این پارک، سرویس بهداشتی، بوفه‌های مواد غذایی و نوشیدنی، غرفه فروش شیریتی و صنایع دستی و … هستند تا شب‌های اقامت در آن را به تجربه عالی بدل کنند.

آدرس پارک ساحلی هلر قشم: 18 کیلومتری جزیره قشم، روستای هلر

پارک آفتاب قشم

پارک ساحلی آفتاب قشم که به نام پارک ساخل جنوبی قشم هم شناخته می‌شود، از جدیدترین پارک های ساحلی قشم است. این پارک ساحلی روبه‌روی شهرک آفتاب و در مسیر ساحل جنوبی قشم یا ساحل لاک‌پشت‌ها ساخته شده است. همانطور که از اسم این ساحل مشخص است این ساحل محلی برای زندگی لاک‌پشت‌ها است که البته به دلیل حضور انسان‌ها کمتر دیده می‌شوند. پارک آفتاب قشم ساحلی زیبا و آرام برای کمپینگ دارد و با داشتن پارکینگ، سکوهای نصب چادر و سرویس بهداشتی در بین گردشگران قشم از شهرت خوبی برخوردار است.


مزایای این پارک شامل مساحت زیاد 37 هزار مترمربعی، زمین بدمینتون، قایق‌سواری، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، زمین بازی کودکان، سکوهای نصب چادر و … می‌باشد. البته قرار است در فاز دوم این پارک یک فضای سبز دیگر به همراه مدرسه غواصی، کافه، رستوران و .. نیز تعبیه شود که قطعا آن را در میان سایر پارک های ساحلی قشم متمایز می‌کند.

آدرس پارک آفتاب قشم: جزیره قشم، محله بهارستان، بلوار جمهوری اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حرم شاهچراغ شیراز + آدرس و ساعت بازدید

دوشنبه 4 دی 1402
استان فارس و شهر شیراز در دوره قبل و بعد از اسلام جایگاه مهمی داشتند و آثار تاریخی و فرهنگی […]
حرم شاهچراغ شیراز

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس