بوتیک هتل های یزد را کامل بشناسید + امکانات و فاصله از مکان های مهم

امروزه هتل‌های بسیاری در یزد بنا شده؛ اما بسیاری از مسافران به جای هتل لوکس و مدرن به دنبال اقامت در اقامت‌گاهی سنتی با فضای سنتی هستند تا لحظات متفاوتی را سپری کنند. معمولا طراحی، دکوراسیون و معماری بوتیک هتل‌ها بسیار متفاوت است و بنای آن‌ها متعلق به دوران گذشته است. از نمونه هتل بوتیک‌های یزد می‌توان به هتل‌های داد، مشیرالممالک، ملک‌التجار، شاه ابولقاسم، صفی‌خانی، هومان و کتروا اشاره کرد.

شما در هنگام رزرو، می‌توانید در های هتل انواع بوتیک هتل‌های این شهر را مشاهده کرده و یکی را برای اقامت خود برگزینید. هتل‌های داد، مشیرالممالک، شاه ابولقاسم و هتل ملک‌التجار از هتل‌های سنتی چهار ستاره در یزد هستند که امکاناتی خوب و خدماتی عالی را برای مسافران خود ارائه می‌دهند که در ادامه بوتیک هتل های یزد را به همراه آدرس و امکانات مورد بررسی قرار داده ایم.

نمایی از اتاق های هتل بوتیک کتروا در یزد

لیست بوتیک هتل های یزد

در جدول زیر می‌توانید چند مورد از بوتیک‌هتل‌های خوب شهر یزد را مشاهده کنید:

نام بوتیک هتل یزدآدرس بوتیک هتلتعداد ستاره هتل
هتل داد یزدیزد، خیابان دهم فروردین، پلاک 214****
هتل مشیرالممالک یزدیزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک****
هتل ملک‌التجار یزدیزد، خیابان قیام، بازار پنجه‌علی****
هتل شاه ابولقاسم یزدیزد، خیابان سید گلسرخ، کوچه شاه ابولقاسم****
بوتیک هتل صفی‌خانی یزدیزد، خیابان سید گلسرخ، کوچه شاه ابولقاسم***
بوتیک هتل هومان یزدیزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، کوچه ریسمانیان*
هتل بوتیک سنتی کتروا یزد یزد، خیابان امام خمینی، کوچه 9 خواجه خضر ***
هتل بوتیک دربار یزد یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار رستم گیوه***

بوتیک هتل های یزد

بوتیک هتل‌های بسیاری در یزد بنا شده، اما برخی از آن‌ها امکانات مجهز و خوبی برای مسافران ارائه نمی‌دهند ازاین‌رو شما در ادامه مطالب می‌توانید با بهترین بوتیک هتل های یزد آشنا شوید و یکی از آن‌ها را باتوجه به نیاز خود برای اقامت انتخاب کنید. معمولا تمامی هتل بوتیک‌های چهار ستاره فضای سبزی برای استراحت، سوئیت‌هایی با تجهیزات مدرن، اما معماری سنتی و رستورانی ایرانی برای صرف غذاهای محلی یزد را دارند؛ اما در هنگام انتخاب هتل به امکانات آن‌ها نیز توجه کنید.

هتل داد یزد

هتل داد یزد از هتل بوتیک‌های قدیمی است که قدمتی 95 ساله دارد. هتل داد در بافت تاریخی یزد بنا شده ازاین‌رو به بسیاری از اماکن تاریخی شهر چون آتشکده زرتشتیان، باغ دولت‌آباد یزد، موزه آب یزد، خانه لاری‌ها و مجموعه امیرچخماق نزدیک است. این هتل در سال 1307 تاسیس شد که بنای آن قدیمی بود و مورد بازسازی قرار گرفت و تبدیل به هتل سنتی یزد شد. هتل چهار ستاره داد دارای بنای 3 طبقه با 88 باب اتاق مختلف است که از امکاناتی چون پارکینگ و دو رستوران برخوردار است.

  • امکانات هتل: دو رستوران فرنگی و ایرانی، دو کافی‌شاپ در فضای بسته و باز، سونا خشک و جکوزی، استخر، حوضچه آب سرد، فضای سبز
  • آدرس: یزد، خیابان دهم فروردین، پلاک 214

هتل مشیر الممالک یزد

هتل مشیرالممالک از هتل‌های چهار ستاره یزد که در سال 1382 افتتاح شد و امروزه به هتلی سنتی با امکاناتی چون آلاچیق، رستوران و چای‌خانه سنتی تبدیل شده و همچنین بنای این بوتیک هتل متعلق به دوران قاجار است. این هتل دارای مساحتی حدود 13000 مترمربع است که به‌دلیل داشتن فضای سبز بزرگ جزء هتل باغ‌های ایرانی محسوب می‌شود. هتل باغ مشیرالممالک یزد در یکی از ورودی‌های شهر قرار گرفته ازاین‌رو دسترسی به آن بسیار آسان و سریع است. ناگفته نماند که در محوطه هتل فواره‌هایی با حوض بزرگی قرار دارد که مسافران می‌توانند در کنار جوی آب بزرگ آن به استراحت بپردازند.

  • فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی یزد: 8.7 کیلومتر
  • امکانات هتل: فضای سبز، چای‌خانه سنتی، رستوران، آلاچیق، کافی‌شاپ
  • آدرس: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

هتل ملک التجار یزد

هتل آنتیک ملک‌ التجار یزد به‌دلیل داشتن بنایی خشتی بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته است. این هتل در سال 1379 افتتاح شد و در سال 1393 مورد بازسازی قرار گرفت و به امکانات رفاهی آن افزوده گردید. بنای هتل ملک‌التجاری قدمتی تاریخی دارد که در زمان گذشته متعلق به تجاری با نام علی عسکر یزدی بوده است. در این هتل بخش‌های مختلفی چون قسمت زمستانه، هشتی شش‌ضلعی، حوض بزرگ، تابستانه شاه‌نشین و راهروهای زیرزمینی قرار دارند. معماری این هتل و نقاشی دیواری‌ها آن به باغ نارنجستان قوام شیراز شباهت دارد و در برخی دیوارها برای تزئین از آب طلا استفاده شده است. از امکانات آن‌ می‌توان به تالار، رستوران، کافی‌شاپ و چای‌خانه اشاره کرد.

  • فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی یزد: 10 کیلومتر
  • امکانات هتل: کافی‌شاپ، کافی‌نت، کافی‌شاپ فضای باز، رستوران ایرانی، تالار پذیرایی، چای‌خانه سنتی
  • آدرس: یزد، خیابان قیام، بازار پنجه‌علی

هتل شاه ابولقاسم یزد

هتل شاه ابولقاسم از بوتیک هتل‌های یزد است که در خیابان گلسرخ و کوچه شاه ابولقاسم این شهر بنا شده است. این هتل به‌دلیل قرارگیری در بافت تاریخی این شهر دسترسی آسانی به مراکز خرید یزد چون بازار خان و زندان اسکندر دارد. این هتل در سال 1398 در بنایی دو طبقه با 17 اتاق و سوئیت ساخته شد. در هتل شاه ابولقاسم حیاط دنجی برای استراحت و پشت‌بامی برای تماشای مناظر شهر وجود دارد. هتل ابولقاسم دارای رستوران، چای‌خانه و کافی‌شاپ است؛ اما در صورت درخواست می‌توانید برای صرف غذا به بهترین رستوران‌های یزد در نزدیکی آن مراجعه کنید.

  • فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی یزد: 11 کیلومتر
  • امکانات: رستوران ایرانی، حیاط دنج، کافی‌شاپ فضای باز
  • آدرس: یزد، خیابان سید گلسرخ، کوچه شاه ابولقاسم

هتل بوتیک صفی خانی یزد

هتل بوتیک صفی خانی یزد در بافت تاریخی این شهر و در یکی از محلات قدیمی آن به نام محله ابولقاسم بنا شده است. بنای ساختمان این هتل قدمتی تا دوران صفویه دارد که در سال 1400 بهره‌برداری شد و به هتل سنتی با معماری زیبایی تبدیل شد. در این هتل حدود 22 باب اتاق و سوئیت مختلف وجود دارد که اتاق‌ها در طبقه زیرین و دو حیاط درونی و بیرونی قرار دارند. امکانات مجهز اتاق‌ها باعث می‌شود تا در طول اقامت خود در رفاه باشید و علاوه‌بر اقامت به بازدید از معماری‌های بنای هتل بپردازید.

  • فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی یزد: 15 کیلومتر
  • امکانات: تورهای گردشگری، کافه بام، اینترنت رایگان
  • آدرس: یزد، خیابان سید گلسرخ، کوچه شاه ابولقاسم
نمایی از حیاط خلوت هتل صفی خانی یزد

بوتیک هتل هومان یزد

هتل بوتیک هومان یزد در خیابان قیام، کوچه لب خندق و کوچه ریسمانیان بنا شده است. این هتل بنایی با قدمت بسیار دارد اما در سال 1398 مورد بازسازی قرار گرفت و فعالیت خود را به عنوان بوتیک هتلی در یزد آغاز نمود. این هتل بوتیک متراژی بالغ بر 2000 مترمربع داشته و بنای آن در سه طبقه با 22 باب اتاق و سوئیت ساخته شده است. در هتل هومان رستوران با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی میزبان مسافران است و در کافه هومان نیز انواع نوشیدنی‌های سنتی یزد سرو می‌شود.

  • فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی یزد: 11 کیلومتر
  • امکانات: رستوران، فضای سبز، اینترنت رایگان، چای‌خانه، کافی‌شاپ، نمازخانه
  • آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، کوچه ریسمانیان

هتل بوتیک سنتی کتروا

هتل بوتیک سنتی کتروا یزد در خیابان امام خمینی و کوچه 9 خواجه خضر بنا شده است. این هتل 3 ستاره در سال 1402 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امروزه دارای سه حیاط است. همچنین در طول اقامت خود در هتل کتروا می‌توانید معماری دیرینه ایران را مشاهده کنید و به بسیاری دیگر از اماکان تاریخی یزد دسترسی داشته باشید. این مجموعه فاصله بسیار کوتاهی تا باغ دولت‌آباد، میدان امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان، موزه اب و… دارد. ناگفته نماند که از هتل بوتیک کتروا تا ایستگاه راه‌آهن کم‌تر از 11 دقیقه راه است.

  • فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی یزد: 10 کیلومتر
  • امکانات: فست‌فود، کافی‌شاپ، خدمات تور، چای‌خانه سنتی، اینترنت رایگان، رستوران فرنگی و گیاهی
  • آدرس:  یزد، خیابان امام خمینی، کوچه 9 خواجه خضر 

هتل بوتیک دربار شیراز

هتل بوتیک دربار یزد در سال 1399 در آدرس بلوار بسیج و پشت انبار رستم گیو با 14 باب اتاق مختلف بنا شد. این هتل به دلیل موقعیت مکانی خوبی که دارد به اماکن دیدنی یزد چون موزه فهادان، میدان امیرچخماق، موزه تاریخی زرتشتیان و خانه لاری‌ها نزدیک است. ناگفته نماند که این بوتیک هتل تنها 6 دقیقه با میدان مطرح امیر چخماق فاصله دارد. همچنین این هتل دارای پارکینگ سرپوشیده است که مسافران می‌توانند خودروهای خود را درون آن نگه دارند. شما در این هتل اقامتی سنتی و بسیار ارامش‌بخشی را تجربه خواهید کرد.

  • فاصله هتل تا فرودگاه بین‌المللی یزد: 12 کیلومتر
  • امکانات: رستوران، سالن کنفرانس، خدمات تور، کافی‌شاپ، تالار پذیرایی
  • آدرس:  یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار رستم گیوه

سوالات متداول

بهترین هتل بوتیک‌های یزد کدام اند؟

هتل‌های داد، ملک‌التجار و مشیرالممالک از بهترین هتل بوتیک‌های چهار ستاره یزد هستند که امکانات بالاتری از سایر هتل بوتیک‌ها دارند.

هتل بوتیک‌های یزد چه امکاناتی دارند؟

معمولا تمامی هتل بوتیک‌ها دارای رستوران ایرانی و رستورانی در فضای باز، کافی‌شاپ، آلاچیقی برای نشستن و استراحت، فضای سبزی برای گشت‌وگذار و سوئیت‌هایی با متراژ بزرگ هستند.

کدام هتل بوتیک یزد فاصله کمی با فرودگاه بین‌المللی یزد دارد؟

هتل بوتیک ملک‌التجار حدود 10 کیلومتر، هتل صفی‌خانی حدود 15 کیلومتر و هتل شاه ابولقاسم حدود 11 کیلومتر با فرودگاه یزد فاصله دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دره آل مشهد: افسانه ای در دل طبیعت

دوشنبه 9 بهمن 1402
دره آل مشهد منطقه‌ای کوهستانی با آبشارها و جاذبه‌های دیدنی اطراف مشهد است که در شمال شرق ایران واقع شده […]
زیبایی بکر آبشار دره آل

سردبیر

امیر برادران

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

دسترسی سریع

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس